Alternator

Add comments

W celu zabezpieczenia przed korozją zaciski akumulatora należy okresowo smarować wazeliną techniczną. Co 500 km lub raz w miesiącu zaleca się sprawdzać poziom elektrolitu w każdym ogniwie (celi). W razie potrzeby należy go uzupełnić (wyłącznie wodą destylowaną). W celu sprawdzenia stanu naładowania akumulatora nalezy sprawdzić gęstość elektrolitu w każdym z ogniw za pomocą gęstościomierza (areometru). Sprawdzenie gęstości elektrolitu zaleca się Co 1 0 000 km lub co 6 miesięcy. Gęstość naładowanego akumulatora w temperaturze 20 m c wynosi I , 26 g/cm3. Jeżeli gęstość jest mniejsza od 1,23 g/cm3, to należy doładować akumulator. [więcej w: przeciski pod drogami, Producent silników elektrycznych w Polsce, Profesjonalna wymiana części w samochodzie ]

Obsługa alternatora polega na okresowym sprawdzaniu naciągu paska klinowego oraz na sprawdzaniu co 1 2 miesięcy zużycia szczotek. W celu sprawdzenia stanu szczotek należy:

— odkręcić dwie śruby osłony szczotek umieszczonej na górnej powierzchni tylnej pokrywy alternatora;

— odkręcić śruby przytrzymujące szczotki w szczotkotrzymaczu i wyjąć szczotki. Długość szczotek nowych wynosi 20 mm, a ich minimalna dopuszczalna długość — 14 mm.

Rozrusznik

Obsługa rozrusznika polega na okresowym sprawdzaniu jego działania, stanu zamocowania do silnika oraz sprawdzaniu zużycia jego szczotek (co 20 000 km lub co 12 miesięcy). Długość nowych szczotek wynosi 16 mm, a minimalna dopuszczalna ich długość — I I mm.

Uncategorized June 17th 2018
Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Powiązane tematy z artykułem: Producent silników elektrycznych w Polsce Profesjonalna wymiana części w samochodzie przeciski pod drogami