Śruby głowicy zaleca się dokręcać na zimnym silniku co 40 000 km lub co 24 miesiące za pomocą klucza dynamometrycznego w odpowiedniej kolejności. Dokręcanie należy wykonywać w dwóch etapach:
- wstępnie momentem 80 N•m,
- ostatecznie momentem 115 N•m.
Regulacja luzu zaworów
Luz zaworów należy regulować na zimnym silniku (temperatura cieczy chłodzącej do ok. 30 0 C) co 40 000 km lub co 24 miesiące. Luz mierzony między dźwignią i trzonkiem zaworu dla zaworów ssących wynosi 0,25 mm, a dla zaworów wydechowych 0,35 mm.
W celu regulacji luzu zaworów należy:
- ustawić tłok cylindra (od strony napędu rozrządu) w zwrocie zewnętrznym (ZZ) podczas suwu spręzania (po wykręceniu podgrzewaczy rozruchowych) wykorzystując znaki ustawcze;
- w tym położeniu wału korbowego za pomocą wkrętaka, klucza oczkowego i szczelinomierza można regulować luz czterech zaworów silnika — kolejno od lewej: ssącego i wydechowego [patrz też: moto allegro osobowe, rowiński wajdemajer używane, otomoto starogard gdański ]
Ponadto co 20 000 km lub co 12 miesięcy należy smarować sprężynę pedału sprzęgła.
Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.
Powiązane tematy z artykułem: moto allegro osobowe otomoto starogard gdański rowiński wajdemajer używane