Dźwignia

Add comments

Podczas nagrzewania silnika można również sprawdzić działanie automatycznie sterowanej przesłony wzbogacającej mieszankę w gaźniku (jeżeli taka jest). W miarę nagrzewania się silnika dźwignia przesłony powinna unosić się do góry, w związku z czym prędkość obrotowa silnika powinna zmniejszać się.

O stanie silnika można również wnioskować na podstawie wyglądu świecy zapłonowej. Pracująca w normalnych warunkach świeca ma barwę brunatną lub rdzawo-brunatna. Świeca może być pokryta suchym sproszkowanym osadem, wskutek stosowania czteroetylku ołowiu jako dodatku antydetonacyjnego do paliwa.

Jeżeli świeca jest zanieczyszczona czarnym suchym osadem, wskazuje to na niezupełne spalanie cząstek paliwa. Przyczyny tego zjawiska mogą być następujące: [więcej w: układ smarowania silnika, platinum cars, podnośniki samochodowe ]

— zbyt niskie ciśnienie w cylindrze pod koniec suwu sprężania, nieszczelność zaworów lub nadmierny luz zaworu wylotowego;

— nadmierna przepustowość głównej dyszy paliwa, wysoki poziom paliwa w komorze pływakowej, niewłaściwa regulacja biegu jałowego lub niewyłączanie się urządzenia wzbogacającego;

— zbyt mały odstęp między elektrodami świecy zapłonowej, opóźniony zapłon, zbyt mała odległość miedzy stykami przerywacza, nieprawidłowe działanie styku ruchomego, uszkodzenie kondensatora lub przewodu wysokiego napięcia;

— zanieczyszczenie filtru powietrza, wskutek czego utrudniony jest dopływ powietrza do gaźnika;

— wolna jazda i częste zatrzymywanie się, gwałtowne naciskanie i zwalnianie pedału przyspieszenia.

Jeżeli świeca zapłonowa jest pokryta czarnym, tłustym osadem, który jest wytwarzany przez częściowo spalony olej silnikowy, to przyczyny mogą być następujące:

— nadmierne zużycie gładzi cylindra, zużycie pierścieni tłokowych, zapieczenie pierścieni lub pęknięcie pierścienia zgarniającego;

— niewłaściwe ustawienie kątów otwarcia i zamknięcia zaworów dolotowych, opóźniony zapłon;

— zbyt mały odstęp między elektrodami świecy, zbyt gruba podkładka uszczelniająca;

— nieprawidłowe smarowanie, zbyt wysoki poziom oleju w misce olejowej;

— długotrwała praca silnika na biegu jałowym, zbyt częste zatrzymywanie się i ruszanie.

Uncategorized August 8th 2018
Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Powiązane tematy z artykułem: platinum cars poziom paliwa w komorze pływakowej układ smarowania silnika