Jak eksploatować diesla by nam posłużył jak najdłużej? Nie jeden kierowca zadaje sobie to pytanie. Podstawową sprawą jest dbanie o prawidłowy poziom oleju. Zbyt niski poziom oznacza nie tylko zbyt słabe smarowanie, ale i chłodzenie turbosprężarki oraz całego silnika. Warto te z nie wyłączać mocno rozgrzanego silnika, warto dać mu się przez chwilę ochłodzić. Podczas ostrej jazdy można tez wyłączyć system start-stop. Jeśli wyłączymy gorący silnik to dochodzi do zwęglania oleju w kanałach olejowych, tym samym pogarsza się ich przepustowość. Zanim zaczniemy wyciskać siódme poty z silnika zadbajmy o jego prawidłowe rozgrzanie. Pamiętajmy, że olej silnikowy rozgrzewa się wolniej niż płyn w układzie chłodniczym. Dbaj też o prawidłowe właściwości oleju. Nie może on być za bardzo lepki, za mało to też niedobrze. Kupuj tylko markowe filtry oleju, wymieniaj je wraz z olejem, może być częściej niż zaleca producent, ale na pewno nie rzadziej. Za awaryjność większości nowych diesli odpowiada zbyt rzadka wymiana oleju. Nawet najmniejsze zabrudzenia w oleju mogą spowodować uszkodzenie turbosprężarki. Nie ma, co oszczędzać na naprawach. Jeśli jeździsz na krótkich dystansach raczej postaw na silnik benzynowy.
Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.
Powiązane tematy z artykułem: