Katalogi fabryczne lokomotyw nie zawsze podaja sile pociagowa na haku i wtedy zmuszeni jestesmy ja wyliczyc

Add comments

Katalogi fabryczne lokomotyw nie zawsze podają siłę pociągową na haku i wtedy zmuszeni jesteśmy ją wyliczyć. W każdym silniku rozróżnia się trzy rodzaje siły pociągowej, a mianowicie: 1) P – siłę pociągową indykowaną, powstającą w cylindrze silnika, 2) P- styczną siłę pociągową, która jest zaczepiona na obwodzie kół napędowych pojazdu ciągnącego, 3) P – Siłę pociągową na haku. Pomiędzy wartościami tych sił zachodzi następująca zależność: Pi>Po>P Wartość P; w kG można obliczyć ze wzoru: p = 75•3600•Nu = 270 Nu Nu – moc użyteczna maszyny w KM, V – szybkość ruchu w km/godz. Moc użyteczna N jest mniejsza od mocy efektywnej N, osiąganej na wale maszyny o wielkość strat przy przekazywaniu mocy. Wielkość tych strat określamy współczynnikiem użytecznej pracy przekładni, który wynosi: – w lokomotywach spalinowych: 11 = 0,85 – do 0,95, w parowozach: 11 = 0,90 do 0,95. Siłę pociągową na haku P określa się według wzoru: Pl l = Po- Ws gdzie Ws oznacza wielkość oporów własnych pojazdu silnikowego. Przykład. Przy trakcji mechanicznej parowozem polskiej produkcji typu Ryś obliczyć wielkość ciężaru użytecznego na wzniesieniu 50/00 i najmniejszym promieniu R łuku na trasie Przewozowej wynoszącym 50,0 m: w. = 1,5 + 0,5 V = 1,5 + 0,5 X 10 = 6,5 kG A zatem parowóz Ryś będzie mógł w określonych warunkach ciągnąć skład wagonów o ciężarze 149 ton. [podobne: otomoto starogard gdański, otomoto zamość, otomoto siedlce ]

Uncategorized November 1st 2018
Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Powiązane tematy z artykułem: otomoto siedlce otomoto starogard gdański otomoto zamość