Kontrola poziomu i wymiana oleju w skrzynce biegów i tylnym moście

Add comments

Poziom oleju w obudowach skrzynki biegów i tylnego mostu należy sprawdzać co 5 tys. km przebiegu samochodu oraz zawsze po zauwazeniu wycieków z tych zespołów. Poziom oleju w obu wymienionych zespołach powinien sięgać dolnej krawędzi otworów wlewowych. Sprawdza się go po wykręceniu odpowiednich śrub w obudowach skrzynki biegów i tylnego mostu. [patrz też: wzorcowanie mierników, wzorcowanie mierników dostawcze, wzorcowanie mierników poleasingowe ] Wymiana oleju jest konieczna co 20 tys. km lub co 12 miesięcy (w zależności od tego, który warunek zostanie wcześniej spełniony). Chcąc wymienić olej, należy wykręcić śrubę z otworu wlewowego, a następnie z otworu spustowego, pod który wceaśniej należy podstawić naczynie odpowiedniej pojemności. Najłatwiej wymianę przeprowadza się, gdy olej jest rozgrzany, a więc bezpośrednio po dłuższej jeździe. Korek spustowy należy oczyścić; po wkręceniu go W obudowę wlewa się odpowiednią ilość zalecanego oleju przekładniowego i wkręca się śrubę w otwór wlewowy. Podczas kontroli poziomu oleju w obudowie tylnego mostu należy również sprawdzić stan gumowych osłon półosi napędowych. Nie można eksploatować pojazdu z popękanymi lub porozrywanymi osłonami, gdyż bardzo szybko doprowadzi to do uszkodzenia półosi napędowych.

Uncategorized June 21st 2018
Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Powiązane tematy z artykułem: Naprawa samochodu w warsztacie samochodowym prasa do makulatury wzorcowanie mierników