Kontrola zawieszenia i układu kierowniczego

Add comments

Co 15000 km lub przy okazji przeglądu spodu samochodu należy sprawdzać stan gumowych osłon przegubów kulowych drążków kierowniczych i osłony gumowej zębatki przekładni kierowniczej. Jakiekolwiek zauważone ślady wycieku oleju wskazują na konieczność wymiany osłon na nowe (najlepiej powierzyć do wykonania w stacji obsługi).

Regulacja położenia pedału sprzęgła

W wyniku zużywania się okładzin tarczy sprzęgła pedał sprzęgła zmienia swoje położenie (podnosi się do góry). Prawidłowo wyregulowany pedał sprzęgła powinien być ustawiony poniżej pedału hamulca. W przypadku nowej tarczy sprzęgła różnica w wysokościach obu pedałów powinna wynosić 3 cm. Do wyregulowania położenia pedału służy napinacz. Po odkręceniu przeciwnakrętki należy odkręcić lub dokręcić nakrętkę, aż do osiągniecia przez pedał żądanego położenia. Po skończeniu regulacji należy dokręcić przeciwnakrętkę [hasła pokrewne: garaże blaszane, konstrukcje stalowe, wagi samochodowe ] Ubytki oleju mogą doprowadzić do przedwczesnego zużycia przekładni kierowniczej a w granicznym przypadku nawet do jej zatarcia. Przy wymianie osłon przegubów kulowych drążków kierowniczych należy napełnić je przed założeniem smarem ŁT4S3. Co 15 000 km należy sprawdzać luz przegubów kulowych. Przy nadmiernym luzie należy je wymienić. Właściwa obsługa przegubów stanowi zapewnienie bezpieczeństwa i trwałości samochodu.

Uncategorized August 22nd 2018
Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Powiązane tematy z artykułem: garaże blaszane konstrukcje stalowe wagi samochodowe