Kontrola zawieszenia

Add comments

Co 15 000 km lub przy okazji przeglądu spodu samochodu należy sprawdzać stan gumowych osłon przegubów kulowych drążków kierowniczych i osłony gumowej zębatki przekładni kierowniczej. Jakiekolwiek zauważone ślady wycieku oleju wskazują na konieczność wymiany osłon na nowe (najlepiej powierzyć do wykonania w stacji obsługi). Ubytki oleju mogą doprowadzić do przedwczesnego zużycia przekładni kierowniczej, a w granicznym przypadku nawet do jej zatarcia.Przy wymianie osłon przegubów kulowych drążków kierowniczych należy napełnić je przed założeniem smarem ŁT4S3.

Co 15 000 km należy sprawdzać luz przegubów kulowych. Przy nadmiernym luzie należy je wymienić. Właściwa obsługa przegubów stanowi zapewnienie bezpieczeństwa i trwałości samochodu. W przypadku stwierdzenia nieregularnej pracy amortyzatorów należy je sprawdzić w stacji obsługi. [przypisy: audi używane z salonu, dystrybutor łożysk, panele fotowoltaiczne ]

Regulacja ustawienia kół

Co 15 000 km lub przy nieregularnym zużyciu opon należy sprawdzać ustawienie kół. Przed kontrolą należy sprawdzić, czy: — ciśnienie w ogumieniu jest prawidłowe,

— bicie kół nie jest nadmierne,

— luzy w przegubach kulowych drążków kierowniczych, jak również w przegubach wahaczy, nie są zbyt duże.

Podczas kontroli ustawienia kół należy samochód obciążyć 4 osobami i 40 kg bagażu lub równowartością ich masy. Po obciążeniu należy przetoczyć samochód kilka metrów w celu uzyskania równowagi elementów zawieszenia. Pomiary Określające zbieżność kół powinny być wykonane w tych samych miejscach obręczy kół. Regulacja zbieżności kół przednich polega na wkręcaniu lub wykręcaniu sworzni kulowych, po uprzednim zluzowaniu nakrętek kontrujących. Właściwe wartości kąta pochylenia kół przednich zapewnia odpowiednie wykonanie pojazdu (przede wszystkim nadwozia) w fabryce. Regulacje kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy przeprowadza sie przez zmianę grubości podkładek. Regulacja zbieżności i kąta pochylenia kół tylnych powinna być przeprowadzona równocześnie i polega na zmianie grubości podkładek. Co 30 000 km należy sprawdzać luz i hałaśliwość łożysk kół.

Uncategorized November 19th 2018
Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Powiązane tematy z artykułem: audi używane z salonu dystrybutor łożysk panele fotowoltaiczne