Kontrola zawieszenia i układu kierowniczego

Co 15000 km lub przy okazji przeglądu spodu samochodu należy sprawdzać stan gumowych osłon przegubów kulowych drążków kierowniczych i osłony gumowej zębatki przekładni kierowniczej. Jakiekolwiek zauważone ślady wycieku oleju wskazują na konieczność wymiany osłon na nowe (najlepiej powierzyć do wykonania w stacji obsługi). Regulacja położenia pedału sprzęgła W wyniku zużywania się okładzin tarczy sprzęgła pedał sprzęgła zmienia swoje położenie (podnosi się do g...

Ciśnienie sprężania

Ciśnienie sprężania w różnych silnikach ma różne wartości, zależnie od stopnia sprężania. Przeprowadzający pomiar powinien znać dane fabryczne, z którymi można następnie porównać uzyskane wyniki. W razie braku danych fabrycznych można, znając stopień sprężania w nowym silniku, posługiwać się do obliczenia ciśnienia sprężania pspr, przybliżonym wzorem, uzyskanym doświadczalnie: pspr            0,125 (MPa) -1,25 (kG/cm2) gdzie e — stopień spr...

Obsługa alternatora i regulatora napięcia

Co 50 tys. km należy suchą szmatką oczyścić pierścienie ślizgowe alternatora oraz sprawdzić stan szczotek. W nowszych modelach (od 1973 r.) szczotki są osadzone razem z regulatorem napięcia i jeśli zajdzie konieczność wymiany jednego z tych elementów, to należy wymienić cały zespół. Sprawdzanie regulatora napięcia należy powierzyć stacji obsługi. Kontrola rozrusznika Okresowa kontrola rozrusznika polega na sprawdzeniu czystości połączeń elektrycznych, stanu szczotek, i...

Opisano przypadki, w których migotanie komór powtarzalo SIe co dzien wielokrotnie przez kilka miesiecy

Pasek klinowy napędu alternatora i pompy cieczy chłodzącej powinien mieć naciąg zapewniający właściwe działanie (nie może się ślizgać). Naciąg paska sprawdza się naciskając go palcem; ugięcie pod naciskiem z siłą ok. 100 N (10 kG) powinno wynosić 10 mm. W celu wyregulowania naciągu paska należy zluzować nakrętki mocujące alternator i odchylić alternator w kierunku od silnika. Następnie całkowicie dokręcić nakrętki. Należy pamiętać, że zbyt duży naciąg mo...

Najnowsze zdjęcia w galerii motoinfosik:

334#otomoto starogard gdański , #otomoto siedlce , #motoallegro , #toyota używane z gwarancją , #renault salon warszawa , #allegro osobowe , #otomoto dębica , #układ smarowania silnika , #motoallegro samochody osobowe , #poziom paliwa w komorze pływakowej ,