Regulacja naciągu paska klinowego

Pasek klinowy napędu alternatora i pompy cieczy chłodzącej powinien mieć naciąg zapewniający właściwe działanie (nie może się ślizgać). Naciąg paska sprawdza się naciskając go palcem; ugięcie pod naciskiem z siłą ok. 100 N (10 kG) powinno wynosić 10 mm. W celu wyregulowania naciągu paska należy zluzować nakrętki mocujące alternator i odchylić alternator w kierunku od silnika. Następnie całkowicie dokręcić nakrętki. Należy pamiętać, że zbyt duży naciąg może spowodować nadmierne obciążenie łożysk alternatora i pompy cieczy chłod...

Transport drogowy ma wiele cech charakterystycznych

Transport drogowy ma wiele cech charakterystycznych, które przyczyniają się do tego, że praca jego jest szczególnie wygodna i niezbędna, a mianowicie 1) niezależność transportu drogowego (w bardzo znacznym stopniu) od stałych linii komunikacyjnych transport drogowy nie wymaga urządzeń specjalnych w takim stopniu, jak np. kolej, transport wodny lub też lotniczy (stacje, magazyny, przystanie, lotniska itp.) 2) szybkość samochodu przewyższa szybkość wszystkich innych środków komunikacji lądowej, nie wyłączając kolejowej, naturalnie pod warunkiem p...

Obsługa układu chłodzenia

Podczas okresowych obsług technicznych należy sprawdzić: ilość cieczy chłodzącej, — stan i szczelność połączeń oraz elementów układu, — działanie termostatu. Poziom cieczy chłodzącej powinien znajdować się 0 3...4 cm powyżej znaku MIN wybitego na przeźroczystej obudowie zbiornika wyrównawczego. [podobne: deft autka, krotoski cichy używane, motoallegro osobowe ] Termostat najprościej jest sprawdzić bezpośrednio w samochodzie. Jeżeli termostat jest sprawny, to po uruchomieniu zimnego silnika dolny zbiornik chłodnicy powinien...

Próba selekcji obrazowej i leczenia wewnątrznaczyniowego niedokrwiennego udaru mózgu AD 5

Kontrolę oraz ewentualną regulację luzów zaworów zaleca się przeprowadzać co 20 tys. km. Regulację należy wykonywać przy tzw. zimnym silniku, czyli po 3...4 h jego postoju w temperaturze otoczenia (1 5...200 C). Wówczas luzy powinny wynosić: 0,10 mm dla zaworów ssących i 0,30 mm dla zaworów wydechowych. Dopuszcza się także możliwość regulacji przy tzw. gorącym silniku, a więc po krótkim postoju silnika i wówczas luzy powinny wynosić: 0,1 5 mm dla zaworów ssących i 0,35 mm dla zaworów wydechowych. Przed rozpoczęciem regulacji na...

Najnowsze zdjęcia w galerii motoinfosik:

303#a centrum otomoto pl , #aaa auto otomoto , #adrol otomoto , #alphabet otomoto pl , #ambit dobrzyniewo otomoto , #audi centrum otomoto , #audi gdańsk otomoto , #audi katowice otomoto , #audi krańcowa otomoto , #aukcje otomoto ,