Prawidłowy naciąg paska klinowego ma bezpośredni wpływ na właściwe warunki pracy silnika (jego temperaturę). Prawidłowo naciągnięty pasek pod naciskiem kciuka w połowie odległości między kołami pasowymi powinien ugiąć się 0 10...15 mm. napędu pompy cieczy chłodzącej Większa wartość ugięcia wskazuje na zbyt mały naciąg paska i możliwość jego poślizgu, który przyspiesza zużycie paska oraz powoduje zakłócenia w pracy pompy cieczy chłodzącej. Mniejsza wartość ugięcia oznacza nadmierny naciąg paska, przyspieszający zużycie łożysk kół pasowych oraz pa...
Obecnie bardzo dużo osób decyduje się za zakup auta używanego. Po części wynika to z tego, że nowe modele są naprawdę drogie, a po części chodzi o to, że obecnie samochody używane można kupić już nawet za kilkaset złotych. Tego typu rozwiązanie ma tyle samo zwolenników, co i przeciwników. Dlaczego? Otóż, kupując auto za kilkaset złotych, pod znakiem zapytanie będzie stała jego jakość. Mimo tego, i tak sporo osób na taką opcję się decyduje. Pamiętajmy, że przecież samochody używane kupowane są przez początkujących kierowc...
Całkowity opór ruchu wynosi. W = o (w + i + w) gdzie O oznacza ciężar lokomotywy w tonach oraz ciężar pociągu Op w tonach. Dla pokonania wyżej określonego oporu ruchu potrzebna siła pociągowa powinna wynosić: p O (w + i + WI) Po przekształceniu tego wzoru otrzymamy: Wz + i + w, Wzory te dotyczą oporów na wzniesieniu i na łuku, jeśli natomiast pociąg znajdzie się na prostej i na spadku, te wzór uprości się: p O (w-i) Jeżeli i będzie większe cd wz, to P przybierze znak ujemny, a zatem zajdzie konieczność hamowania, Dla zapewnienia bezpieczeństwa ruchu pewna ilość wagonów ...