Dokładne określenie stanu technicznego samochodu bez odpowiednich przyrządów i urządzeń, którymi dysponuje stacja obsługi, jest niemal niemożliwe. Niemniej jednak użytkownik może sprawdzić najbardziej istotne elementy i zespoły podczas postoju samochodu, jak i podczas jazdy próbnej, na podstawie niżej zamieszczonych wskazówek.
Nadwozie
Stan nadwozia jest rzeczą bardzo istotną, gdyż wszelkie prace blacharskie i lakiernicze są bardzo drogie, a samo nadwozie jest najdroższym zespołem samochodu. Sprawdzając stopień skorodow...
Gdy kupujemy nowe auto to przez pierwszych kilka lat utrata jego wartości jest znacznie większa niż wydatki na paliwo. Gdybyśmy rozważali tylko ten aspekt to auto nie jest za dobrą inwestycją.Już po wyjeździe z salonu tracimy od kilku do kilkunastu procent jego wartości. Strata ta powiększa się bardzo szybko w ciągu dwóch – trzech pierwszych lat. Poczujemy to przy ewentualnej odsprzedaży. Przez pierwszy rok auto może stracić nawet 1/3 swojej ceny, nie rzadko tez po trzech latach sprzedamy auto za połowę ceny zakupu. Jeś...
Całkowity opór ruchu wynosi. W = o (w + i + w) gdzie O oznacza ciężar lokomotywy w tonach oraz ciężar pociągu Op w tonach. Dla pokonania wyżej określonego oporu ruchu potrzebna siła pociągowa powinna wynosić: p O (w + i + WI) Po przekształceniu tego wzoru otrzymamy: Wz + i + w, Wzory te dotyczą oporów na wzniesieniu i na łuku, jeśli natomiast pociąg znajdzie się na prostej i na spadku, te wzór uprości się: p O (w-i) Jeżeli i będzie większe cd wz, to P przybierze znak ujemny, a zatem zajdzie konieczność hamowania, Dla zap...