nie działają wycieraczki

Sprawdzenie nacisku paska klinowego

Prawidłowy naciąg paska klinowego określâ jego ugięcie mierzone w połowie odległości między kołami alternatora i pompy cieczy chłodzącej. Ugięcie powinno wynosić około 10 mm pod naciskiem kciuka silą 100 . Naciąg paska klinowego należy sprawdzać codziennie, zwracając jednocześnie uwagę na stan paska (pęknięcia, rozwarstwienia itp. wady są niedopuszczalne). Sprawdzenie i wymiana oleju oraz filtru oleju Poziom oleju należy sprawdzać codziennie w samochodzie stojącym na płaskiej poziomej nawierzchni przy nie pracującym silniku. W zasadzie silnik powinien być zimny (po dłuższym postoju), lecz dop...

Więcej »

Regulacja naciągu paska klinowego

Pasek klinowy napędu alternatora i pompy cieczy chłodzącej powinien mieć naciąg zapewniający właściwe działanie (nie może się ślizgać). Naciąg paska sprawdza się naciskając go palcem; ugięcie pod naciskiem z siłą ok. 100 N (10 kG) powinno wynosić 10 mm. W celu wyregulowania naciągu paska należy zluzować nakrętki mocujące alternator i odchylić alternator w kierunku od silnika. Następnie całkowicie dokręcić nakrętki. Należy pamiętać, że zbyt duży naciąg może spowodować nadmierne obciążenie łożysk alternatora i pompy cieczy chłodzącej. Sprawdzenie naciągu paska należy przeprow...

Więcej »

Sprawdzamy akumulator

Mamy prawie listopad, to ostatni moment by sprawdzić stan naszego akumulatora przed zimą. Niestety ale większość z nas przypomina sobie o nim dopiero gdy pojawią się pierwsze przymrozki. Jeśli chcemy bezproblemowo przejeździć całą zimę to już musimy poświęcić trochę czasu naszemu akumulatorowi. Aby sprawdzić podstawowe jego parametry wystarczy posłużyć się najprostszym miernikiem elektrycznym czyli multimetrem nazywanym też woltomierzem. mierzymy napięcie na zaciskach akumulatora, jeśli jest on wypełni naładowany to powinno pokazać 12,52 do 12,55. Wynik nawet niewiele niższy może oznaczać problemy p...

Więcej »

Kącik architekta - Warming Huts v.2013 Wniosek / Urząd boczny

Co 60 000 km należy przeprowadzać czyszczenie pierścieni ślizgowych alternatora (suchą szmatka) oraz sprawdzić stan zużycia i styku szczotek. Jeżeli jest to konieczne, wymienić kompletną szczotkę ślizgową, osadzona w szczotkotrzymaczu. Pozostałe czynności związane z ewentualną naprawą alternatora należy zlecać wyspecjalizowanej stacji obsługi. Niesprawny elektroniczny regulator napięcia (wbudowany w alternator) również należy oddać do naprawy wyspecjalizowanej stacji obsługi. Regulacja odstępu styków przerywacza zapłonu Co 15 000 km należy zdjąć kopułkę rozdzielacza zapłonu i wpuścić kil...

Więcej »
http://www.motopati.pl 751#automax sosnowiec , #art automobil , #a5 audi 2014 , #mazda rx 5 2012 , #skuter włoskie , #jeep compass otomoto , #kontrolka mazda 3 , #mp4 12c mclaren , #bmw x3 nowy , #otomoto autolaweta ,