Szerokość obręczy koła zależy od ogólnego ciężaru wozu. Im szersza jest obręcz, tym mniejszy nacisk uzyskuje się na 1 cm2 nawierzchni drogi. Przy normalnych wozach o pełnym ładunku nacisk jednostkowy waha się od 90 do 125 kG na 1 cm szerokości obręczy koła. Nie powinien on przekraczać 150 kG na 1 cm szerokości obręczy . Zbyt wąskie obręcze stalowe wcinają się w nawierzchnię, zwiększają opór tarcia potoczystego i wymagają zastosowani...
Obsługa układu chłodzenia polega na:
— sprawdzaniu poziomu cieczy chłodzącej i jej wymianie,
— sprawdzaniu szczelności układu,
— okresowym czyszczeniu chłodnicy,
— sprawdzaniu działania termostatu,
— regulacji naciągu paska napędu wentylatora,
— specjalnym zabezpieczeniu w okresie zimowym.
Poziom cieczy chłodzącej należy sprawdzać codziennie przed wyjazdem z garażu i w razie potrzeby ciecz uzupełniać w zbiorniku...
Podczas każdej sposobności należy zwracać uwagę, czy nie widać śladów wycieków w sąsiedztwie obudowy przekładni kierowniczej oraz mechanizmu wspomagania.
Poziom oleju w obudowie przekładni kierowniczej należy sprawdzać co 20 tys. km, zaś w mechanizmie wspomagania co 5 tys. km. Nieuzupełnienie oleju może spowodować przedwczesne zużycie elementów przekładni kierowniczej, a nawet jej zatarcie. Ponadto co 20 tys. km należy sprawdz...