ile kosztuje jeden kw

Regulacja naciągu paska klinowego

Pasek klinowy napędu alternatora i pompy cieczy chłodzącej powinien mieć naciąg zapewniający właściwe działanie (nie może się ślizgać). Naciąg paska sprawdza się naciskając go palcem; ugięcie pod naciskiem z siłą ok. 100 N (10 kG) powinno wynosić 10 mm. W celu wyregulowania naciągu paska należy zluzować nakrętki mocujące alternator i odchylić alternator w kierunku od silnika. Następnie całkowicie dokręcić nakrętki. Należy pamiętać, że zbyt duży naciąg może spowodować nadmierne obciążenie łożysk alternatora i...

Więcej »

Jak eksploatować diesla

Jak eksploatować diesla by nam posłużył jak najdłużej? Nie jeden kierowca zadaje sobie to pytanie. Podstawową sprawą jest dbanie o prawidłowy poziom oleju. Zbyt niski poziom oznacza nie tylko zbyt słabe smarowanie, ale i chłodzenie turbosprężarki oraz całego silnika. Warto te z nie wyłączać mocno rozgrzanego silnika, warto dać mu się przez chwilę ochłodzić. Podczas ostrej jazdy można tez wyłączyć system start-stop. Jeśli wyłączymy gorący silnik to dochodzi do zwęglania oleju w kanałach olejowych, tym samym pogarsza się ich przep...

Więcej »

Audi A3 e-tron

Mamy na rynku nowe auto hybrydowe, mowa tu o Audi A3. Auto to wydaje się być przeznaczone dla osób nielubiących się obnosić ze swoją ekologicznością. Chodzi o to, że wygląda ono praktycznie tak samo jak inne wersje tego modelu. Wygląd zewnętrzny został odrobinę zmieniony, chodzi tu o takie szczegóły jak grill czy felgi. Wewnątrz też nie ma zbyt wielu nowości, doszedł tam jeden nowy przycisk i kilka wskaźników. Za to bagażnik zmalał nam o prawie 100L. Do auto to wciśnięto jednostkę elektryczną, razem oba silniki mają aż 204 KM mocy...

Więcej »

Zapalenie otrzewnej wywoluje w tych przypadkach zakazona zawartosc narzadu brzusznego

Kontrolę oraz ewentualną regulację luzów zaworów zaleca się przeprowadzać co 20 tys. km. Regulację należy wykonywać przy tzw. zimnym silniku, czyli po 3...4 h jego postoju w temperaturze otoczenia (1 5...200 C). Wówczas luzy powinny wynosić: 0,10 mm dla zaworów ssących i 0,30 mm dla zaworów wydechowych. Dopuszcza się także możliwość regulacji przy tzw. gorącym silniku, a więc po krótkim postoju silnika i wówczas luzy powinny wynosić: 0,1 5 mm dla zaworów ssących i 0,35 mm dla zaworów wydechowych. Przed rozpoc...

Więcej »
http://www.dobra-ortopedia.com.pl 751#mazda rx 5 2012 , #skuter włoskie , #jeep compass otomoto , #kontrolka mazda 3 , #mp4 12c mclaren , #bmw x3 nowy , #otomoto autolaweta , #honda nc 750 x cena , #otomoto lancer , #yamaha 125 tricity ,