Przy przekroczeniu przeszkód naturalnych i sztucznych (mosty, wiadukty) ścieżki rowerowe albo wprowadza się na jezdnię drogi, albo też buduje się dla ruchu rowerowego osobne obiekty nad przeszkodami. Wysokość skrajni ścieżek rowerowych powinna wynosić co najmniej 2,50 m. Jako nawierzchnie ścieżek rowerowych stosuje się nawierzchnie ulepszone gładkie wszelkich typów z tym jednak zastrzeżeniem, że konstrukcja tych na wierzchni nie jest tak wytrzymała, jak ich konstrukcja na je...
POJAZDY KONNE . Do czasu pojawienia się na drogach pojazdów samochodowych wozy konne (jedno i parokonne) były zasadniczymi pojazdami drogowymi, wpływającymi na konstrukcję dróg i nawierzchni drogowych. Zasadniczym pojazdem konnym, mającym znaczenie dla transportu drogowego, jest wóz konny czterokołowy, tzw. wóz wiejski. Kąt skrętu X osi przedniej wozu konnego zależy od jego konstrukcji, a przede wszystkim od konstrukcji nadwozia i waha się od 25°, a dla niektórych typów wozów...
UŻYTKOWNICY DRÓG I POJAZDY DROGOWE . 1. PIESI, WÓZKI RĘCZNE I JEŹDŹCY Drogi, jako pasy powierzchni ziemi przeznaczone do poruszania się po nich, są z zasady publiczne, tj. przeznaczone do użytku wszystkich bez ograniczenia. Ruch drogowy z chwilą pojawienia się szybkich pojazdów samochodowych wymagał odpowiedniego uregulowania ze względu na jego bezpieczeństwo. Dlatego też, nie negując prawa poszczególnych obywateli do korzystania z dróg i utrzymując w dalszym cią...