PIC-691

Oleje silnikowe

Spośród ogólnie dostępnych w Polsce olejów silnikowych do stosowania w tym samochodzie wg zalecenia CPN nadają sie nastepujące oleje: Latem: Superol CC SAE 30 i Superol CD 30, Zima: Superol CD SAE IOW (tyiko do O C), wielosezonowo: Superol CC SAE 1 OW/30 i Superol CC SAE 20W,/40. Oleje przekladniowe Do smarowania skrzynki biegów producent zaleca stosowanie polecanych przez siebie olejów silnikowych klasy CC i CD wg klasyfikacji API.  Odpowiedniki polskie olejów do tylnego mostu i przekladni kierowniczej wg CPN stanowią: Hipol 10F (SAE BOW), Hipol 15F (SAE 90) i Hipol 30F (SAE 140...

Więcej »

Kontrola zawieszenia układu kierowniczego

Podczas okresowych obsług technicznych należy: — sprawdzać stan i szczelność amortyzatorów; — sprawdzać stan zamocowań amortyzatorów oraz wahaczy; — sprawdzać stan przegubów kulowych drążków kierowniczych oraz gumowych mieszków ochronnych; — sprawdzać kąty ustawienia kół przednich; — sprawdzać i ewentualnie wyregulować zbieżność kół przednich; regulacja zbieżności polega na poluzowaniu nakrętek kontrujących i odpowiednim ustaleniu długości czynnej (skróceniu lub wydłużeniu) drążka kierowniczego; — sprawdzać szczelność obudowy ...

Więcej »

Sprawdzenie poziomu i wymiana oleju

Poziom oleju należy sprawdzać co 500 km lub raz w tygodniu po ustawieniu pojazdu na poziomej powierzchni. Kontrolę poziomu oleju najlepiej wykonać po dłuższym (przynajmniej kilkugodzinnym) postoju, gdyż wówczas można mieć pewność, że zdecydowana większość oleju ściekła już do miski. W przypadku konieczności sprawdzenia poziomu podczas podróży należy odczekać co najmniej 15 min od chwili wyłączenia silnika. Poziom oleju należy skontrolować również zawsze wtedy, gdy zauważy się wycieki na kadłubie silnika lub mokre plamy pod nim. Poziom oleju zawsze powinien zawierać się...

Więcej »

Gastroenteria Onkologia

Co 60 000 km należy przeprowadzać czyszczenie pierścieni ślizgowych alternatora (suchą szmatka) oraz sprawdzić stan zużycia i styku szczotek. Jeżeli jest to konieczne, wymienić kompletną szczotkę ślizgową, osadzona w szczotkotrzymaczu. Pozostałe czynności związane z ewentualną naprawą alternatora należy zlecać wyspecjalizowanej stacji obsługi. Niesprawny elektroniczny regulator napięcia (wbudowany w alternator) również należy oddać do naprawy wyspecjalizowanej stacji obsługi. Regulacja odstępu styków przerywacza zapłonu Co 15 000 km należy zdjąć kopułkę rozdzielacza...

Więcej »
751#mp4 12c mclaren , #bmw x3 nowy , #otomoto autolaweta , #honda nc 750 x cena , #otomoto lancer , #yamaha 125 tricity , #pietrzak świętochłowice , #isuzu otomoto , #r design volvo v40 , #otomoto rypin ,