Nakładki hamulcowe (klocki cierne) oraz tarcze hamulcowe należy kontrolować co 5 tys. km. Minimalna dopuszczalna grubość elementów ciernych wynosi 2 mm. Orientacyjna ocena grubości elementów ciernych jest mozliwa przez wycięcia w czołowych wycięciach zacisków, przy czym w zaciskach przednich konieczne jest uprzednie zdjęcie blaszek osłaniających.
W celu dokładnej kontroli lub wymiany nakładek ciernych należy wykonać następujące czynności:
— zabezpieczyć pojazd przed przetoczeniem, podnieść odpowiedni bok pojazdu i zdjąć koło jezdne;
— za pomocą szczotki drucianej oczyśc...
Jeżeli skok dźwigni hamulca awaryjnego jest nadmierny, oznacza to, że hamulec trzeba wyregulować. W celu wyregulowania hamulca należy:
— od położenia spoczynkowego pociągnąć dźwignię hamulca awaryjnego do góry (3 lub 4 ząbki),
— za pomocą nakrętki umieszczonej pod dźwignią naciągnąć dokładnie cięgno, wykonać ok. 10 naciśnięć na pedał hamulca roboczego (w celu skasowania luzów w układzie bębnów hamulcowych kół tylnych — samoregulacja).
Po regulacji należy sprawdzić działanie hamulca; cięgno jest dobrze wyregulowane, leżeli po zaciągnięciu dźwigni 0 3 lub 4 ...
Zużycie łańcucha napędu rozrządu należy kontrolować podczas sprawdzania luzów zaworów. Kontrola polega na pociąganiu kolejno za poszczególne ogniwa łańcucha znajdującego się na kole zębatym. Jeżeli ogniwo można przesunąć o więcej niż 1/3 wysokości zęba, to łańcuch kwalifikuje się do wymiany. Podana metoda pozwala tylko na przybliżoną ocenę zużycia łańcucha. Dokładnej weryfikacji jego stanu może dokonać stacja obsługi. Wymiana łańcucha rozrządu jest skomplikowana i jej wykonanie najlepiej powierzyć stacji obsługi.
Obsługa układu zasilania
Filtr wstępne...