Kontrola poziomu płynu hamulcowego

Podczas nalewania płynu należy zwrócić uwagę, aby płyn hamulcowy nie został rozlany na powierzchnie lakierowane. W takim przypadku, chcąc zapobiec uszkodzeniu lakieru, należy natychmiast zmyć rozlany płyn wodą. W czasie okresowej kontroli trzeba również sprawdzić przewody hamulcowe, czy nie są zużyte lub nie mają śladów nieszczelności. Wymiana nakładek ciernych hamulców kól przednich. Jeżeli podczas kontroli grubości nakładek ciernych hamulców przednich stwierdzi się, że jest ona mniejsza niż I ,5 mm, to trzeba nakładki wymienić. W tym celu ...

Sprawdzenie nacisku paska klinowego

Prawidłowy naciąg paska klinowego określâ jego ugięcie mierzone w połowie odległości między kołami alternatora i pompy cieczy chłodzącej. Ugięcie powinno wynosić około 10 mm pod naciskiem kciuka silą 100 . Naciąg paska klinowego należy sprawdzać codziennie, zwracając jednocześnie uwagę na stan paska (pęknięcia, rozwarstwienia itp. wady są niedopuszczalne). Sprawdzenie i wymiana oleju oraz filtru oleju Poziom oleju należy sprawdzać codziennie w samochodzie stojącym na płaskiej poziomej nawierzchni przy nie pracującym silniku. W zasadzie silnik p...

Dokręcenie śrub głowicy

Śruby głowicy zaleca się dokręcać na zimnym silniku co 40 000 km lub co 24 miesiące za pomocą klucza dynamometrycznego w odpowiedniej kolejności. Dokręcanie należy wykonywać w dwóch etapach:

  • wstępnie momentem 80 N•m,
  • ostatecznie momentem 115 N•m.
Regulacja luzu zaworów Luz zaworów należy regulować na zimnym silniku (temperatura cieczy chłodzącej do ok. 30 0 C) co 40 000 km lub co 24 miesiące. Luz mierzony między dźwignią i trzonkiem zaworu dla zaworów ssących wynosi 0,25 mm, a dla zaworów...

Źródło błędu rozpoznawania schizofrenii wczesnodziecięcej

Podczas każdej sposobności należy zwracać uwagę, czy nie widać śladów wycieków w sąsiedztwie obudowy przekładni kierowniczej oraz mechanizmu wspomagania. Poziom oleju w obudowie przekładni kierowniczej należy sprawdzać co 20 tys. km, zaś w mechanizmie wspomagania co 5 tys. km. Nieuzupełnienie oleju może spowodować przedwczesne zużycie elementów przekładni kierowniczej, a nawet jej zatarcie. Ponadto co 20 tys. km należy sprawdzać luzy w układzie kierowniczym. [patrz też: alphabet otomoto, alphabet otomoto dostawcze, alphabet otomoto poleasin...

Najnowsze zdjęcia w galerii motoinfosik:

334#otomoto starogard gdański , #otomoto siedlce , #motoallegro , #toyota używane z gwarancją , #renault salon warszawa , #allegro osobowe , #otomoto dębica , #układ smarowania silnika , #motoallegro samochody osobowe , #poziom paliwa w komorze pływakowej ,