Pasek klinowy napędu alternatora i pompy cieczy chłodzącej powinien mieć naciąg zapewniający właściwe działanie (nie może się ślizgać). Naciąg paska sprawdza się naciskając go palcem; ugięcie pod naciskiem z siłą ok. 100 N (10 kG) powinno wynosić 10 mm. W celu wyregulowania naciągu paska należy zluzować nakrętki mocujące alternator i odchylić alternator w kierunku od silnika. Następnie całkowicie dokręcić nakrętki. Należy pamiętać, że zbyt duży naciąg może spowodować nadmierne obciążenie łożysk alternatora i pompy c...
Zużycie łańcucha napędu rozrządu należy kontrolować podczas sprawdzania luzów zaworów. Kontrola polega na pociąganiu kolejno za poszczególne ogniwa łańcucha znajdującego się na kole zębatym. Jeżeli ogniwo można przesunąć o więcej niż 1/3 wysokości zęba, to łańcuch kwalifikuje się do wymiany. Podana metoda pozwala tylko na przybliżoną ocenę zużycia łańcucha. Dokładnej weryfikacji jego stanu może dokonać stacja obsługi. Wymiana łańcucha rozrządu jest skomplikowana i jej wykonanie najlepiej powierzyć stacji obsługi.
...
Wykrycie uszkodzonego drążka skrętnego lub pękniętej sprężyny śrubowej jest dość łatwe, gdyż wówczas nadwozie jest pochylone w stronę uszkodzonego elementu. Natomiast resory piórowe trzeba sprawdzić bardziej dokładnie, czy poszczególne pióra nie są pęknięte, wzajemnie poprzesuwane oraz skontrolować stan tulei metalowo-gumowych i wieszaków. [więcej w: układ smarowania silnika, motoallegro samochody osobowe, podnośniki samochodowe ]
Amortyzatory sprawdza się najpierw przez oględziny zewnętrzne. Ślady wycieku płynu świadczą o konieczn...