Most napędowy

Add comments

Pedał sprzęgła podczas ruszania należy zwalniać bardzo powoli, aby sprawdzić, czy włącza się ono płynnie i bez szarpnięć. Wszelkie szarpania i drgania przy powolnym włączaniu sprzęgła świadczą o zużyciu okładzin ciernych tarcz sprzęgła lub niedomaganiach innych jego elementów. Oprócz tego należy przeprowadzić jeszcze jedną próbę sprzęgła. Jadąc na pierwszym lub drugim biegu nacisnąć gwałtownie pedał przyspieszenia. Jeżeli ze wzrostem prędkości obrotowej silnika nie wzrośnie prędkość jazdy, świadczy to o poślizgu sprzęgła. [patrz też: układ smarowania silnika, platinum cars, podnośniki samochodowe ]

Skrzynkę biegów sprawdza się podczas jazdy na każdym biegu przynajmniej po 100 m. Skrzynka biegów powinna pracować cicho, bez zgrzytów, stuków i pisków. Hałaśliwa praca skrzynki biegów świadczy o uszkodzeniu lub zużyciu łożysk albo kół zębatych przekładni. Oprócz tego należy sprawdzić, czy biegi włączają się bez trudności i nie wyłączają się samoczynnie podczas jazdy. Stwierdzenie takich niedomagań świadczy o nieprawidłowym działaniu mechanizmu zmiany biegów lub o nadmiernym zużyciu kół zębatych, synchronizatorów, wałków albo sprzęgieł kłowych.

Wał napędowy podczas jazdy z jednostajną prędkością powinien pracować zupełnie cicho, a podczas nagłego przyspieszania lub zwalniania nie powinno się odczuwać szarpnięć i słyszeć dzwonienia. Jeżeli objawy takie występują, to należy rozpędzić samochód do prędkości 60 km/h, po czym wyłączyć zapłon i dźwignię zmiany biegów ustawić w położeniu luzu. Dalsze występowanie dzwonienia świadczy o zużyciu przegubów wału lub ich łożysk. Głuche dudnienie wału napędowego po przekroczeniu pewnej prędkości, a następnie zanikanie dudnienia po zwolnieniu, wskazuje na niewyważenie wału.

Most napędowy należy osłuchać podczas ruszania z miejsca oraz podczas jazdy z różnymi prędkościami na prostej i na zakrętach, a zwłaszcza podczas nagłej zmiany prędkości jazdy. We wszystkich warunkach jazdy most napędowy powinien pracować cicho, bez szumów i stuków. Jeżeli podczas nagłego przyspieszania i zwalniania słychać stuki lub grzechotanie, wskazuje to na nadmierne zużycie albo uszkodzenie zębów przekładni głównej. Występowanie szumu podczas pracy mostu napędowego świadczy o nieprawidłowej regulacji zazębienia przekładni głównej. Hałaśliwa praca mostu napędowego tylko na zakrętach wskazuje na niedomagania mechanizmu różnicowego.

Sprawdzając układ kierowniczy podczas jazdy z niewielką prędkością po równej i gładkiej nawierzchni, należy na kilka sekund puścić koło kierownicy w celu sprawdzenia, czy samochód ma tendencję do samoczynnego skręcania w bok. Taką tendencję przejawia zawsze samochód w przypadku nieprawidłowego ustawienia kół przednich.

Jeżeli podczas zakręcania obracanie kołem kierownicy wymaga znacznego wysiłku, świadczy to o nieprawidłowym pochyleniu kół lub nieprawidłowej regulacji przekładni kierowniczej. Gdy po wyjściu samochodu z zakrętu koła z trudnością powracają do położenia do jazdy na wprost, wskazuje to na niewłaściwe ustawienie kątów wyprzedzenia lub pochylenia sworznia zwrotnicy.

Drgania kół przednich, przenoszące się niekiedy na koło kierownicy i na całe nadwozie, świadczą o niewyważeniu kół lub nadmiernych luzach w układzie kierowniczym.

Uncategorized September 11th 2018
Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Powiązane tematy z artykułem: platinum cars poziom paliwa w komorze pływakowej układ smarowania silnika