Obecnosc pieszych na jezdni drogowej jest w wysokim stopniu niepozadana

Add comments

Obecność pieszych na jezdni drogowej jest w wysokim stopniu niepożądana, gdyż ruch pieszych odmienny od ruchu zasadniczego, jakim jest ruch szybkich samochodów, poważnie zagraża bezpieczeństwu ruchu w ogóle. Wysokość skrajni dla pieszych na specjalnie dla nich przeznaczonych pasach ruchu (chodnikach) wynosi co najmniej 2,0 -7- 2,4 m, a szerokość dla każdego pasa ruchu (1 człowiek) – 0,80 m. Krawędź pasa ruchu pieszego powinna być oddalona od granicy jezdni drogowej o 0,50 m. W wyjątkowych przypadkach przewidywać można szerokość pasa ruchu pieszych w dwóch kierunkach 1,50 m (w przypadku ograniczenia szerokości), natomiast przy projektowaniu pass ruchu dla pieszych z ciężarem (podejście do stacji autobusów) szerokość pojedynczego pasa ruchu dla pieszych należy przyjmować 1,00 m. Na drogach pozamiejskich ruch pieszych odbywa się na poboczach ziemnych dróg. Zazwyczaj jest to ruch o małej intensywności, dlatego też nie przewiduje się dla niego specj alnych pasów. Przy ruchu pieszych o dużej intensywności wskazane jest całkowite oddzielenie go od jezdni drogowej, gdyż korzystanie z jezdni przez pieszych utrudnia ruch. Przypadek ten powstaje zwykle przy przejściu trasy dalekobieżnej o ulepszonej nawierzchni i szybkim ruchu samochodów przez małe osiedla. Pobocza dróg pozamiejskich wykorzystuje się do ruchu pieszego jako pobocza ziemne, nie umocnione lub częściowo umocnione przez zatrawienie – granica skrajni bez jakiegokolwiek ich przygotowania drogowej Na drogach podmiejskich o większym nasileniu ruchu pieszego i na drogach w osiedlach wykonuje się umocnione chodniki (z płyt betonowych lub inne), a na drogach o ruchu średnim – pobocza żwirowane. Chodniki i specjalnie wykonane dla ruchu pieszego pasy powinny być odgraniczone od jezdni drogowej przez podniesienie chodników na wysokość krawężnika lub też przez oddzielenie za pomocą pasa zieleni lub żywopłotu. Szerokość chodników i pasów ruchu dla pies zych należy obliczyć na intensywność ruchu pieszego. Szybkość ruchu pieszego przyjmuje się średnio 3,5 km/godz, największa szybkość 6,0 km/godz. Wózki ręczne ciągnięte lub popychane przez ludzi. Zazwyczaj są dopuszczalne do ruchu na jezdni drogowej na drogach o ruchu mieszanym, gdyż ze względu na swoją skrajnię zbliżone są do normalnego pojazdu drogowego. [przypisy: otwieranie wszystkich samochodów we warszawie, Akcesoria samochodowe a eksploatacja pojazdu, Profesjonalna wymiana części w samochodzie ]

Uncategorized June 9th 2018
Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Powiązane tematy z artykułem: Akcesoria samochodowe a eksploatacja pojazdu otwieranie wszystkich samochodów we warszawie Profesjonalna wymiana części w samochodzie