Obsługa alternatora i regulatora napięcia

Add comments

Co 50 tys. km należy suchą szmatką oczyścić pierścienie ślizgowe alternatora oraz sprawdzić stan szczotek. W nowszych modelach (od 1973 r.) szczotki są osadzone razem z regulatorem napięcia i jeśli zajdzie konieczność wymiany jednego z tych elementów, to należy wymienić cały zespół. Sprawdzanie regulatora napięcia należy powierzyć stacji obsługi.

Kontrola rozrusznika

Okresowa kontrola rozrusznika polega na sprawdzeniu czystości połączeń elektrycznych, stanu szczotek, ich przylegania do komutatora oraz czyszczeniu komutatora. Ponadto należy dokładnie oczyścić i nasmarować (olejem przekładniowym z dodatkiem smaru stałego) rowek śrubowy połączenia wałka ze sprzęgłem rozruchowym. Czynności te wykonuje się co 50 tys. km przebiegu lub raz na rok. [więcej w: autoryzowany serwis audi warszawa, autoryzowany serwis audi warszawa dostawcze, autoryzowany serwis audi warszawa poleasingowe ]

Paliwo

Zalecane przez producenta paliwo nie może mieć mniejszej liczby cetanowej niż LC40. Warunkom tym odpowiadają w Polsce oba rodzaje oleju napędowego: I-L przeznaczony do stosowania latem oraz I-Z przeznaczony do wykorzystywania zimą. Ze względu na mniejszą średnią zawartość siarki w lecie lepszym olejem napędowym jest olej I-LS o zawartości do siarki (olej I-LW zawiera do 1 % siarki).

Uwaga. W okresie gwarancji należy używać wyłącznie materiałów eksploatacyjnych (z wyjątkiem paliwa) zalecanych przez producenta pojazdu pod groźbą utraty gwarancji.

Oleje silnikowe

Poleca się stosowanie olejów silnikowych oznaczonych wg klasyfikacji API (American Petroleum Institute) symbolami CC i CD.

Uncategorized November 14th 2018
Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Powiązane tematy z artykułem: autoryzowany serwis audi warszawa Blog motoryzacyjny regulacja pedału sprzęgła