Obsługa świec zapłonowych

Add comments

Podczas obsługi technicznej wykonywanej co 10000 km świece zapłonowe należy wykręcić, a następnie oczyścić elektrody z nagaru i przedmuchać strumieniem sprężonego powietrza. Świece o wypalonych elektrodach, o popękanym lub odłupanym izolatorze lub o uszkodzonej spoinie elektrody bocznej należy wymienić. Końcową czynnością jest ustawienie prawidłowej odległości między elektrodami świecy — odstęp ten najlepiej jest sprawdzić szczelinomierzem pręcikowym z fabrycznego wyposażenia samochodu. [patrz też: moto allegro osobowe, rowiński wajdemajer używane, otomoto starogard gdański ]

Ustawianie zapłonu

W samochodzie Lada Niva ustawienie zapłonu można skontrolować w dwojaki sposób: — dynamicznie — podczas pracy silnika na biegu jałowym za pomocą lampy stroboskopowej, — statycznie—przy zatrzymanym silniku za pomocą lampki kontrolnej. Ustawienie dynamiczne:

— ustawić selektor oktanowy w położeniu zerowym;

— połączyć zacisk „+ lampy stroboskopowej z zaciskiem na „ +R cewki zapłonowej, a zacisk „masa z niemalowaną częścią nadwozia;

— podłączyć gniazdo lampy stroboskopowej między świecę 1 . cylindra a jej przewód wysokiego napięcia;

— uruchomić silnik i skierować migający strumień światła lampy stroboskopowej na znaki znajdujące się na pokrywie napędu rozrządu; zapłon jest ustawiony prawidłowo, jeżeli podczas biegu jałowego silnika znak na kole pasowym pokrywa się ze znakiem (2, czyli 50 ) na obudowie napędu rozrządu; regulacja polega na odpowiednim obróceniu całego aparatu zapłonowego po zluzowaniu nakrętki mocującej (obrót zgodny z ruchem wskazówek zegara opóźnia zapłon).

Ustawienie statyczne:

— zdjąć kopułkę aparatu zapłonowego; wyregulować odstęp styków przerywacza; wykręcić świece zapłonowe (łatwiej obracać wałem korbowym);

— połączyć lampkę kontrolną jednym przewodem z tym zaciskiem cewki zapłonowej, którego przewód łączy cewkę z przerywaczem zapłonu, a drugim z masą silnika; włączyć zapłon (przekręcić kluczyk w wyłączniku zapłonu);

— obracać powoli wałem korbowym; zapłon jest ustawiony prawidłowo, jeżeli lampka kontrolna zaczyna się świecić w chwili pokrycia się znaku na kole pasowym ze znakiem (2, czyli 5 0 ) na pokrywie napędu rozrządu; sposób regulacji jest taki sam, jak przy dynamicznym ustawianiu zapłonu.

Uncategorized September 13th 2018
Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Powiązane tematy z artykułem: moto allegro osobowe otomoto starogard gdański rowiński wajdemajer używane