Obsługa techniczna

Add comments

Zakres czynności obsługi codziennej przed wyjazdem obejmuje:

— sprawdzenie czystości samochodu, a zwłaszcza szyb, reflektorów i lamp zewnętrznych;  sprawdzenie i w razie potrzeby uzupełnienie paliwa w zbiorniku, oleju w silniku, płynu chłodzącego w układzie chłodzenia i ciśnienia powietrza w ogumieniu;

— sprawdzenie, czy nie ma wycieków z układów smarowania, zasilania, chłodzenia lub układu hamulcowego;

— sprawdzenie działania świateł zewnętrznych i wewnętrznych samochodu, wycieraczki oraz sygnału dźwiękowego,

— sprawdzenie po uruchomieniu silnika ciśnienia oleju oraz działania alternatora i hamulców;

— sprawdzenie luzu koła kierownicy; [przypisy: regały magazynowe, inhibitor korozji, podesty ruchome ]

— sprawdzenie, czy nie brakuje śrub mocujących koła; — sprawdzenie stanu ogumienia.

W przypadku znacznego zabłocenia samochodu zaleca się go umyć w miarę możliwości po powrocie z drogi. Wilgotne błoto znacznie łatwiej i szybciej można zmyć z nadwozia niż zaschnięte następnego dnia.

Trzeba jednak zwrócić uwagę, że wszelkie normy obsługowe są ustalane przez wytwórnię dla średnich warunków eksploatacyjnych. Jeżeli samochód przez dłuższy czas jest eksploatowany na zapylonych drogach gruntowych, to z całą pewnością wkład filtru powietrza należy wymienić, wcześniej niż po przebiegu 10 000 km. To samo dotyczy wcześniejszej wymiany oleju w silniku po okresie zimowym, gdy samochód był eksploatowany na krótkich odcinkach w ruchu miejskim. Częste włączanie urządzenia wzbogacającego mieszankę powoduje rozrzedzenie oleju paliwem i wskutek tego pogorszen ie jego własności smarnych. Dlatego też oprócz wskazówek zawartych w fabrycznej instrukcji obsługi powinny być również brane pod uwagę konkretne warunki eksploatacji samochodu. W związku z tym niekiedy pewne czynności obsługowo-smarownicze trzeba wykonywać częściej niż wynikałoby to z założeń teoretycznych.

Obsługi OZ i OL mają na celu przygotowanie samochodu do eksploatacji w zmienionych warunkach atmosferycznych w okresie zimowym i letnim przy jednoczesnym zabezpieczeniu nadwozia i podwozia pojazdu przed szkodliwym oddziaływaniem korozji.

Uncategorized February 12th 2018
Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Powiązane tematy z artykułem: inhibitor korozji podesty ruchome regały magazynowe