Na czym polega obsługa nadwozia?

Każdy kto zamierza kupić używane auto, powinien się dwa razy nad tym dokładnie zastanowić. W dzisiejszych czasach nie wiadomo na co się trafi i czy ktoś nie będzie próbował Nas oszukać. Warto, aby na obejrzenie auta, które chcielibyśmy kupić zabrać osobę, która się bardzo dobrze zna na samochodach. Jest on w stanie zobaczyć więcej niż osoba, która w ogóle się na pojazdach nie zna. Niniejszy artykuł ma za zadanie przedstawić czym w ogóle jest nadwozie i jak wygląda jego obsługa.

Co to jest nadwozie?

Nadwozie jest to nic innego jak część składowa pojazdu. Jest ona oczywiście ustawiona na podwoziu. Warto dodać, iż może ona służyć także do montażu jego elementów. Na pewno każdy mężczyzna, który interesuje się motoryzacją zdaje sobie sprawę, iż nadwozie składa się z elementów takich jak: struktura nośna i karoseria. Jeśli chodzi o strukturę nośną to pod jej względem samochody jesteśmy w stanie podzielić na konstrukcje ramowe ( inaczej nadwozie nieniosące) oraz samonośne (czyli samoniosące; bezramowe). Oczywiście to nie wszystko, gdyż występują także konstrukcje pośrednie – nadwozie półniosące i samonośne z ramami częściowymi.
Jeśli chodzi o karoserię, to służy ona w samochodzie przede wszystkim do tego, iż jest w stanie okryć mechanizmy pojazdu, przedział pasażerski lub towarowy. Nie każdy wie, ale może spełniać dodatkowo funkcje estetyczne. Czy ktoś wie co stosuje się w budowie takiego nadwozia? Otóż wykorzystuje się do tego szyby ze szkła bezpiecznego. Bezpieczne to mogą być hartowane lub warstwowe, czyli klejone; laminowane.

Jak wygląda obsługa nadwozia? Ważne informacje

Taka obsługa sprowadza się głównie do wielu czynności, do której możemy śmiało zaliczyć, między innymi: mycie jego, usuwania rdzy, pielęgnacja lakieru, zapobiegania korozji blach, ale także i usuwanie różnych nieszczelności, które występują w nadwoziu. Jeśli chodzi o mycie tej części to należałoby to zrobić zaraz po powrocie z drogi. Dlaczego tak szybko? Chodzi o to, aby pozostałe resztki błota, kurzu i innych zabrudzeń, po prostu nie zdążyły zaschnąć. Lepiej robi się to na świeżo. Przy tej czynności warto, aby każdy zapamiętał, iż nie powinno się ścierać błota i kurzu szmatą na sucho. Wszystko po to, aby nie uszkodzić lakieru nadwozia. To bardzo ważne. Warto do mycia używać wody bieżącej pod ciśnieniem. W okresie zimowym może to być ciepła woda. Za pomocą gąbki lub szczotki o miękkim włosiu można myć nadwozie. Jeśli jednak ktoś nie jest w posiadaniu tych rzeczy to wystarczy jakaś miękka szmatka. Należy jeszcze pamiętać, aby nie przykładać ich zbyt mocno w czasie mycia do lakieru. Przy tej czynności powinny być zamknięte wszystkie drzwi i szyby, aby woda nie dostała się do środka. Szyby nadwozia myjemy także bieżącą wodą. Chyba, że są mocno brudne, wtedy dodajemy do niej jeszcze mydło.

Podwozie powinno się myć za każdym razem, tuż przed smarowaniem jego wszystkich elementów. Po umyciu lakier należy przetrzeć miękką szmatką. Tak samo jest, gdy czyścimy środek samochodu. Jeśli wszystko już oczyszczone, to warto zająć się podłogą w aucie. Podczas, gdy będziemy ją czyścić, warto sprawdzić bardzo dokładnie szczelność otworów w przegrodzie czołowej. Robi się to po to, aby nie przedostawały się do wnętrza nadwozia gazy spalinowe. Jeśli jednak są dziury to warto je uszczelnić, oklejając je ścinkami filcu lufo gumy gąbczastej. Również musimy zwracać uwagę na dość częstą pielęgnację lakieru nadwozia. Najlepiej czynność powtarzać co 3 miesiące. W sklepach możemy znaleźć różne środki do pielęgnacji lakieru. Szczególnie popularne są pasty do konserwowania lakierów samochodowych lub płyny do polerowania samochodów.

Podsumowując niniejszy artykuł, należy wspomnieć, że jeśli już ktoś decyduje się na zakup samochodu to musi wziąć pod uwagę, iż będzie musiał o niego dbać. Wszystko po to, aby posłużył nam co najmniej kilka lat. Warto pamiętać, iż obsługa nadwozia jest bardzo ważna.