Obsługa układu chłodzenia i ogrzewania

Add comments

Pojazd jest wyposażony w tzw. otwarty układ chłodzenia i ogrzewania. czyli nie ma zbiornika wyrównawczego i dlatego poziom cieczy chłodzącej należy sprawdzać bezpośrednio w chłodnicy. Jest to możliwe po odkręceniu korka wlewu cieczy chłodzącej. Należy pamiętać, aby czynność tę wykonywać przy tzw. zimnym silniku, aby pary rozgrzanego płynu nie poparzyły rąk. Poziom cieczy chłodzącej należy sprawdzać co najmniej raz w tygodniu lub co 500 km oraz każdorazowo po zauważeniu jakichkolwiek wycieków. W celu wymiany cieczy chłodzącej należy ustawić obie dźwignie sterujące dopływem cieczy do nagrzewnicy w pozycji „max” i odkręcić korek wlewu cieczy do chłodnicy. Następnie trzeba odkręcić śrubę umieszczoną w dolnej części chłodnicy oraz śrubę znajdującą się w kadłubie silnika w pobliżu rozrusznika. Po spuszczeniu cieczy i wkręceniu obu śrub należy powoli wlać około 6 dm3 cieczy chłodzącej; następnie uruchomić silnik i wlać kolejną jej porcję (w sumie około 10 dm3). [podobne: motoryzacja samochody, Samochody używane, szyby samochodowe ] Prawidłowy poziom cieczy chłodzącej powinien sięgać około 10…15 mm ponad wewnętrzne żeberka chłodnicy.

Kontrola działania termostatu

Funkcjonowanie układu chłodzenia i ogrzewania zależy m.in. od prawidłowego działania termostatu. Termostat powinien zacząć otwierać się przy temperaturze cieczy chłodzącej 78…82 C, zaś jego pełne otwarcie powinno nastąpić przy temperaturze W przypadku występowania zakłóceń w pracy układu chłodzenia i ogrzewania należy wymontować termostat i sprawdzić prawidłowość jego działania (np. podgrzewając go w gorącej wodzie i kontrolując jej temperaturę).

Uncategorized February 20th 2018
Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Powiązane tematy z artykułem: motoryzacja samochody Samochody używane szyby samochodowe