Po co EGR?

Add comments

Wiele się słyszy o naprawach EGR, zobaczmy, jaką funkcję w naszym aucie spełnia ten zawór i czy jest on niezbędny. Zawory tego typu służą do wpuszczania gazów spalinowych z powrotem do cylindrów, tylko, że nie chodzi tu o ich dopalanie. Sytuacja ta powodu, że w zassanym przez silnik powietrzu jest mniej tlenu, dzięki temu spalanie przebiega spokojniej a także obniża się temperatura w silniku, co powoduje, iż powstaje mniej toksycznych związków. Takiego spalania właśnie wymagają najnowsze normy ekologiczne. Przy okazji niestety spada tez moc silnika. Ale w większości konstrukcji gazy są zwracane tylko w określonych okolicznościach. Gdy gaz jest wciśnięty w podłogę i na wysokich obrotach zawór EGR powinien być zamknięty. Najczęściej spotykana usterką tego zaworu jest zablokowanie go w pozycji otwartej. W rezultacie pojawia się nierówna praca silnika, gorsze osiągi, wzrost zużycia paliwa i zapalenie się kontroli Check engine. W rezultacie na usterki tego typu skazane są silniki spalające dużo oleju. Zależnie od modelu zawór EGR może kosztować od 100 zł do nawet kilku tysięcy. Często też się zdarza, że robocizna jest droższa od samego zaworu. Często zamiast naprawiać zawór po prostu się go zaślepia.

Uncategorized September 1st 2019

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Powiązane tematy z artykułem: