Kontrola zawieszenia

Comments Off on Kontrola zawieszenia

Co 15 000 km lub przy okazji przeglądu spodu samochodu należy sprawdzać stan gumowych osłon przegubów kulowych drążków kierowniczych i osłony gumowej zębatki przekładni kierowniczej. Jakiekolwiek zauważone ślady wycieku oleju wskazują na konieczność wymiany osłon na nowe (najlepiej powierzyć do wykonania w stacji obsługi). Ubytki oleju mogą doprowadzić do przedwczesnego zużycia przekładni kierowniczej, a w granicznym przypadku nawet do jej zatarcia.Przy wymianie osłon przegubów kulowych drążków kierowniczych należy napełnić je przed założeniem smarem ŁT4S3.

Co 15 000 km należy sprawdzać luz przegubów kulowych. Przy nadmiernym luzie należy je wymienić. Właściwa obsługa przegubów stanowi zapewnienie bezpieczeństwa i trwałości samochodu. Click here to read more.. »

Uncategorized February 24th 2018

Regulacja hamulca awaryjnego

Comments Off on Regulacja hamulca awaryjnego

Jeżeli skok dźwigni hamulca awaryjnego jest nadmierny, oznacza to, że hamulec trzeba wyregulować. W celu wyregulowania hamulca należy:

— od położenia spoczynkowego pociągnąć dźwignię hamulca awaryjnego do góry (3 lub 4 ząbki),

— za pomocą nakrętki umieszczonej pod dźwignią naciągnąć dokładnie cięgno, wykonać ok. 10 naciśnięć na pedał hamulca roboczego (w celu skasowania luzów w układzie bębnów hamulcowych kół tylnych — samoregulacja).

Po regulacji należy sprawdzić działanie hamulca; cięgno jest dobrze wyregulowane, leżeli po zaciągnięciu dźwigni 0 3 lub 4 zęby segmentu, samochód zostaje zahamowany. Należy również sprawdzić, czy w położeniu spoczynkowym dźwigni nie są hamowane koła tylne.

Sprawdzanie akumulatora

Co 500 km lub raz w miesiącu na zimnym akumulatorze należy sprawdzać poziom elektrolitu w każdej celi. Poziom elektrolitu powinien zawierać się między znakami MIN i MAX umieszczonymi na obudowie. Click here to read more.. »

Uncategorized February 23rd 2018

Przy przekroczeniu przeszkód naturalnych i sztucznych sciezki rowerowe albo wprowadza sie na jezdnie drogi, albo tez buduje sie dla ruchu rowerowego osobne obiekty nad przeszkodami

Comments Off on Przy przekroczeniu przeszkód naturalnych i sztucznych sciezki rowerowe albo wprowadza sie na jezdnie drogi, albo tez buduje sie dla ruchu rowerowego osobne obiekty nad przeszkodami

Przy przekroczeniu przeszkód naturalnych i sztucznych (mosty, wiadukty) ścieżki rowerowe albo wprowadza się na jezdnię drogi, albo też buduje się dla ruchu rowerowego osobne obiekty nad przeszkodami. Wysokość skrajni ścieżek rowerowych powinna wynosić co najmniej 2,50 m. Jako nawierzchnie ścieżek rowerowych stosuje się nawierzchnie ulepszone gładkie wszelkich typów z tym jednak zastrzeżeniem, że konstrukcja tych na wierzchni nie jest tak wytrzymała, jak ich konstrukcja na jezdniach drogowych. Najczęściej jednak spotyka się jako nawierzchnie ścieżek rowerowych nawierzchnie betonowe, rzadziej asfaltowe (Szwajcaria). Zasadniczym warunkiem jest wykonanie takiej nawierzchni, która nie wykazywałaby fal na swojej powierzchni. Click here to read more.. »

Uncategorized February 7th 2018

Wagony o stalych skrzyniach

Comments Off on Wagony o stalych skrzyniach

Wagony o stałych skrzyniach. Znacznie prostsze od wagonów skrzyniowych samowyładowczych są wagony o stałych skrzyni ach, lecz ich rozładowanie wymaga, dużo pracy. Na ramie, zwykle stalowej, zamocowane jest na stałe skrzynia drewniana przeważnie z otwieranymi bocznymi ścianami dla ułatwienia załadowania i wyładowania. Wagony platformy. Do przewozu prefabrykatów, płyt kamienno-betonowych, krawężników, materiałów drzewnych, oraz materiałów w opakowaniu, jak np. Click here to read more.. »

Uncategorized February 7th 2018