Sprawdzenie luzu kół przednich

Comments Off on Sprawdzenie luzu kół przednich

Łożyska kół przednich należy kontrolować i w razie potrzeby regulować ich luz co 20 tys. km oraz zawsze wtedy, gdy zauważy się istnienie nadmiernych luzów lub nieprawidłową pracę łożysk. Kontrolę luzu łożysk kół przeprowadza się po zabezpieczeniu samochodu przed przetoczeniem oraz podniesieniu odpowiedniego boku pojazdu. Następnie należy chwycić koło obiema rękami: jedną w najniższym, drugą w najwyższym jego punkcie i na przemian pociągając jedną ręką oraz odpychając drugą starać się wyczuć, czy koło nie wychyla się ze swej płaszczyzny obrotu. Stwierdzenie wychylania się kola oznacza, że luz jest za duży. [przypisy: alphabet otomoto, alphabet otomoto dostawcze, alphabet otomoto poleasingowe ] Drugą próbą przy ocenie prawidłowego stanu łożysk jest kilkakrotne obrócenie kołem w celu sprawdzenia, czy obraca się ono bez nadmiernego oporu i bez trzasków. Click here to read more.. »

Uncategorized February 19th 2019

Kontrola poziomu i wymiana oleju w skrzynce biegów i tylnym moście

Comments Off on Kontrola poziomu i wymiana oleju w skrzynce biegów i tylnym moście

Poziom oleju w obudowach skrzynki biegów i tylnego mostu należy sprawdzać co 5 tys. km przebiegu samochodu oraz zawsze po zauwazeniu wycieków z tych zespołów. Poziom oleju w obu wymienionych zespołach powinien sięgać dolnej krawędzi otworów wlewowych. Sprawdza się go po wykręceniu odpowiednich śrub w obudowach skrzynki biegów i tylnego mostu. [patrz też: alphabet otomoto, alphabet otomoto dostawcze, alphabet otomoto poleasingowe ] Wymiana oleju jest konieczna co 20 tys. km lub co 12 miesięcy (w zależności od tego, który warunek zostanie wcześniej spełniony). Click here to read more.. »

Uncategorized February 19th 2019

Regulacja naciągu paska klinowego napędu pompy cieczy chłodzącej

Comments Off on Regulacja naciągu paska klinowego napędu pompy cieczy chłodzącej

Click here to read more.. »

Uncategorized February 19th 2019

Obsługa alternatora i regulatora napięcia

Comments Off on Obsługa alternatora i regulatora napięcia

Co 50 tys. km należy suchą szmatką oczyścić pierścienie ślizgowe alternatora oraz sprawdzić stan szczotek. W nowszych modelach (od 1973 r.) szczotki są osadzone razem z regulatorem napięcia i jeśli zajdzie konieczność wymiany jednego z tych elementów, to należy wymienić cały zespół. Sprawdzanie regulatora napięcia należy powierzyć stacji obsługi.

Kontrola rozrusznika

Okresowa kontrola rozrusznika polega na sprawdzeniu czystości połączeń elektrycznych, stanu szczotek, ich przylegania do komutatora oraz czyszczeniu komutatora. Ponadto należy dokładnie oczyścić i nasmarować (olejem przekładniowym z dodatkiem smaru stałego) rowek śrubowy połączenia wałka ze sprzęgłem rozruchowym. Click here to read more.. »

Uncategorized February 18th 2019

Regulacja hamulca awaryjnego

Comments Off on Regulacja hamulca awaryjnego

Jeżeli po zaciągnięciu hamulca awaryjnego efekt hamowania jest niezadowalający, to należy wyregulować czynną długość cięgieł hamulca awaryjnego. Regulacja polega na odpowiednim wkręceniu lub wykręceniu śruby regulacyjnej.

Obsługa akumulatora

Kontrolę poziomu elektrolitu oraz sprawdzenie czystości połączeń końcówek biegunowych akumulatora z przewodami instrukcja obsługi zaleca co 5 tys. km. W lecie poziom elektrolitu należy kontrolować częściej — co około 2 tygodnie. Kontrolę należy wykonywać po co najmniej godzinnym postoju pojazdu, gdyż reakcja chemiczna w elektrolicie będzie mniej intensywna. Click here to read more.. »

Uncategorized February 18th 2019

Wymiana nakładek hamulcowych

Comments Off on Wymiana nakładek hamulcowych

Nakładki hamulcowe (klocki cierne) oraz tarcze hamulcowe należy kontrolować co 5 tys. km. Minimalna dopuszczalna grubość elementów ciernych wynosi 2 mm. Orientacyjna ocena grubości elementów ciernych jest mozliwa przez wycięcia w czołowych wycięciach zacisków, przy czym w zaciskach przednich konieczne jest uprzednie zdjęcie blaszek osłaniających.

W celu dokładnej kontroli lub wymiany nakładek ciernych należy wykonać następujące czynności:

— zabezpieczyć pojazd przed przetoczeniem, podnieść odpowiedni bok pojazdu i zdjąć koło jezdne;

— za pomocą szczotki drucianej oczyścić zaciski oraz sąsiednie elementy, zwracając uwagę, aby nie uszkodzić układu hamulcowego; wyjąć zawleczki z prowadników oraz wybić prowadniki; wyciągnąć nakładki hamulcowe. [przypisy: alphabet otomoto, alphabet otomoto dostawcze, alphabet otomoto poleasingowe ]

Po sprawdzeniu grubości warstwy ciernej należy sprawdzić stan tarczy hamulcowej oraz gumowych osłon tłoków hamulcowych. Click here to read more.. »

Uncategorized February 18th 2019

Obsługa układu kierowniczego

Comments Off on Obsługa układu kierowniczego

Podczas każdej sposobności należy zwracać uwagę, czy nie widać śladów wycieków w sąsiedztwie obudowy przekładni kierowniczej oraz mechanizmu wspomagania.

Poziom oleju w obudowie przekładni kierowniczej należy sprawdzać co 20 tys. km, zaś w mechanizmie wspomagania co 5 tys. km. Nieuzupełnienie oleju może spowodować przedwczesne zużycie elementów przekładni kierowniczej, a nawet jej zatarcie. Ponadto co 20 tys. Click here to read more.. »

Uncategorized February 18th 2019

Obsługa ogumienia

Comments Off on Obsługa ogumienia

Co 500 km przebiegu zaleca się sprawdzić ciśnienie w ogumieniu, łącznie z kołem zapasowym. Kontrola zużycia opony polega na sprawdzeniu wysokości bieżnika, która nie może być niższa niż 1 mm. Podczas eksploatacji samochodu w trudnych warunkach, występujących szczególnie w okresie jesienno-zimowym, jest wskazane korzystanie z ogumienia o jak najwyższej rzeźbie bieżnika. Podczas kontroli ogumienia należy takze zwrócić uwagę, czy nie występują pęknięcia lub uszkodzenia mechaniczne, świadczące o konieczności naprawy lub wymiany opony. [przypisy: alphabet otomoto, alphabet otomoto dostawcze, alphabet otomoto poleasingowe ] Stwierdzenie nierównomiernego zużywania się ogumienia wskazuje na konieczność udania się do stacji obsługi w celu ustalenia i usunięcia jego przyczyny. Nierównomierne zużycie ogumienia może być skutkiem zarówno nieprawidłowego ustawienia kół (tzw. Click here to read more.. »

Uncategorized February 18th 2019

Transport drogowy ma wiele cech charakterystycznych

Comments Off on Transport drogowy ma wiele cech charakterystycznych

Click here to read more.. »

Uncategorized February 8th 2019

UZYTKOWNICY DRÓG I POJAZDY DROGOWE

Comments Off on UZYTKOWNICY DRÓG I POJAZDY DROGOWE

UŻYTKOWNICY DRÓG I POJAZDY DROGOWE . 1. PIESI, WÓZKI RĘCZNE I JEŹDŹCY Drogi, jako pasy powierzchni ziemi przeznaczone do poruszania się po nich, są z zasady publiczne, tj. przeznaczone do użytku wszystkich bez ograniczenia. Ruch drogowy z chwilą pojawienia się szybkich pojazdów samochodowych wymagał odpowiedniego uregulowania ze względu na jego bezpieczeństwo. Click here to read more.. »

Uncategorized February 7th 2019