Regulacja hamulca awaryjnego
Comments Off on Regulacja hamulca awaryjnegoJeżeli skok dźwigni hamulca awaryjnego jest nadmierny, oznacza to, że hamulec trzeba wyregulować. W celu wyregulowania hamulca należy:
— od położenia spoczynkowego pociągnąć dźwignię hamulca awaryjnego do góry (3 lub 4 ząbki),
— za pomocą nakrętki umieszczonej pod dźwignią naciągnąć dokładnie cięgno, wykonać ok. 10 naciśnięć na pedał hamulca roboczego (w celu skasowania luzów w układzie bębnów hamulcowych kół tylnych — samoregulacja).
Po regulacji należy sprawdzić działanie hamulca; cięgno jest dobrze wyregulowane, leżeli po zaciągnięciu dźwigni 0 3 lub 4 zęby segmentu, samochód zostaje zahamowany. Należy również sprawdzić, czy w położeniu spoczynkowym dźwigni nie są hamowane koła tylne.
Sprawdzanie akumulatora
Co 500 km lub raz w miesiącu na zimnym akumulatorze należy sprawdzać poziom elektrolitu w każdej celi. Poziom elektrolitu powinien zawierać się między znakami MIN i MAX umieszczonymi na obudowie. Click here to read more.. »