Sprawdzenie nacisku paska klinowego

Comments Off on Sprawdzenie nacisku paska klinowego

Prawidłowy naciąg paska klinowego określâ jego ugięcie mierzone w połowie odległości między kołami alternatora i pompy cieczy chłodzącej. Ugięcie powinno wynosić około 10 mm pod naciskiem kciuka silą 100 . Naciąg paska klinowego należy sprawdzać codziennie, zwracając jednocześnie uwagę na stan paska (pęknięcia, rozwarstwienia itp. wady są niedopuszczalne).

Sprawdzenie i wymiana oleju oraz filtru oleju

Poziom oleju należy sprawdzać codziennie w samochodzie stojącym na płaskiej poziomej nawierzchni przy nie pracującym silniku. W zasadzie silnik powinien być zimny (po dłuższym postoju), lecz dopuszcza się sprawdzanie poziomu oleju po wyłączeniu silnika i odczekaniu co najmniej 5 minut, aż olej spłynie do miski olejowej. Click here to read more.. »

Uncategorized November 13th 2018

Trudne warunki eksploatacji

Comments Off on Trudne warunki eksploatacji

Dodatkowo co 40 000 km lub co 2 lata należy:

  1. Wymienić wkład filtru powietrza. 2. Dokręcić śruby głowicy odpowiednim momentem w odpowiedniej kolejności.
  2. Wyregulować luz zaworów (na zimno).
  3. Wymienić olej w skrzynce biegów.
  4. Wymienić olej w tylnym moście.
  5. Wymienić płyn hamulcowy.
  6. Wymienić smar w łożyskach kół.

Dodatkowo co 80 000 km lub co 4 lata należy wymienić pasek zębaty rozrządu.

Obsługa w trudnych warunkach eksploatacji w przypadku eksploatacji samochodu w trudnych warunkach niektóre czynności obsługowe należy wykonywać częściej. Za trudne warunki eksploatacji uważa się: wielokrotne krótkie jazdy

— jeżdżenie po wyboistych drogach,

-— jeżdżenie po drogach o dużym zapyleniu,

— jeżdżenie w bardzo zimnym klimacie lub po drogach wysypywanych solą.

Silnik

Silnik wysokoprężny jest znacznie bardziej skomplikowany od silnika gaźnikowego. Obsługujący powinien dobrze znać konstrukcję silnika oraz jego osprzętu. Click here to read more.. »

Uncategorized November 13th 2018

Przeglądy okresowe

Comments Off on Przeglądy okresowe

Click here to read more.. »

Uncategorized November 13th 2018

Śruby

Comments Off on Śruby

Momenty dokrecania polączeń gwintowych

Ważniejsze polaczenia gwintowe należy dokrecać odpowiednim momentem określonym przez producenta w instrukcji naprawy samochodu. W przypadku, gdy nie dysponuje sie dokladną wartoscią momentu dokrecania polaczenia gwintowego należy stosować wartości zalecane przez producenta (w zależności od rozmiaru gwintu i materialu śruby).

Przeglądy

Przegląd po przebiegu 1000km (gwarancyjny)

Przegląd należy wykonywać w autoryzowanej stacji obslugi stosując sie do podanych wskazówek opracowanych przez producenta pojazdu.

  1. Wymienić olej w silniku.
  2. Wymienić filtr oleju.
  3. Sprawdzić szczelność układu zasilania. 4. Sprawdzić i w razie potrzeby wyregulować luz zaworów (na zimnym silniku).
  4. Sprawdzić szczelność układu chłodzenia.
  5. Sprawdzić stan paska zębatego rozrządu. 7. Click here to read more.. »
Uncategorized November 13th 2018