Regulacja naciągu paska klinowego

Comments Off on Regulacja naciągu paska klinowego

Pasek klinowy napędu alternatora i pompy cieczy chłodzącej powinien mieć naciąg zapewniający właściwe działanie (nie może się ślizgać). Naciąg paska sprawdza się naciskając go palcem; ugięcie pod naciskiem z siłą ok. 100 N (10 kG) powinno wynosić 10 mm. W celu wyregulowania naciągu paska należy zluzować nakrętki mocujące alternator i odchylić alternator w kierunku od silnika. Następnie całkowicie dokręcić nakrętki. Click here to read more.. »

Uncategorized February 22nd 2019

Regulacja luzów zaworów

Comments Off on Regulacja luzów zaworów

Luzy zaworów należy sprawdzać co 15 000 km i w miarę potrzeby wykonać regulację. Regulację luzów zaworów należy przeprowadzić przy zimnym silniku bardzo starannie. Przystępując do kontroli oraz regulacji luzów należy rozpocząć od pierwszego cylindra, tj. od cylindra najbliższego paska zębatego napędu rozrządu i wykonać następujące czynności wstępne:

  • wymontować filtr powietrza,
  • zdjąć pokrywę górnej skrzynki głowicy silnika,
  • wykręcić świece zapłonowe (łatwiejsze obracanie wałkiem korbowym).

Następnie obrócić wał korbowy do chwili, gdy tłok pierwszego cylindra ustawi się w ZZ po zakończeniu suwu sprężania. Oba zawory tego cylindra są wówczas zamknięte. Click here to read more.. »

Uncategorized February 22nd 2019

Sprawdzenie akumulatora

Comments Off on Sprawdzenie akumulatora

Jeżeli skok dźwigni hamulca awaryjnego jest nadmierny, oznacza to, że hamulec trzeba wyregulować. W celu wyregulowania hamulca należy:

— od położenia spoczynkowego pociągnąć dźwignie hamulca awaryjnego do góry (3 lub 4 ząbki),

— za pomocą nakrętki (po zluzowaniu przeciwnakrętki naciągnąć dokładnie cięgno),

— wykonał ok. 10 naciśnięć na pedał hamulca (w celu skasowania luzów w układzie bębnów hamulców kół tylnych — samoregulacja).

Po regulacji należy sprawdzić działanie hamulca; cięgno jest dobrze wyregulowane, jeżeli po zaciągnięciu dźwigni 0 3 lub 4 zęby segmentu, samochód zostaje zahamowany. Należy również sprawdzić, czy w położeniu spoczynkowym dźwigni nie są hamowane kota tylne.

Sprawdzenie akumulatora

Co 500 km lub raz w miesiącu na zimnym akumulatorze należy sprawdzać poziom elektrolitu w każdej celi. Poziom elektrolitu powinien zawierać się między znakami MIN i MAX umieszczonymi na obudowie. Click here to read more.. »

Uncategorized February 22nd 2019

Plan obsług technicznych 2

Comments Off on Plan obsług technicznych 2

Click here to read more.. »

Uncategorized February 22nd 2019

Regulacja ustawienia kół

Comments Off on Regulacja ustawienia kół

Co 15 000 km lub przy nieregularnym zużyciu opon należy sprawdzić ustawienie kół. Przed kontrolą należy sprawdzić, czy:

— ciśnienie w ogumieniu jest prawidłowe,

— bicie kół nie jest nadmierne,

— luzy w przegubach kulowych drążków kierowniczych, jak również w przegubach wahaczy, nie są zbyt duże.

Podczas kontroli ustawienia kół należy samochód obciążyć 5 osobami i 50 kg bagażu lub równowartością ich masy.

Po obciążeniu należy przetoczyć samochód kilka metrów w celu uzyskania równowagi elementów zawieszenia. Pomiary określające zbieżność kół powinny być wykonane w tych samych miejscach obręczy kół.

Regulacja zbieżności kół przednich polega na wkręcaniu lub wykręcaniu drążka kierowniczego po zluzowaniu nakrętki. Należy uważać, żeby po regulacji koło kierownicy nie zmieniło swojego położenia.

Właściwe wartości kąta pochylenia kół przednich zapewnia odpowiednie wykonanie pojazdu (przede wszystkim nadwozia) w fabryce. [hasła pokrewne: motoallegro niemcy, Warsztat samochodowy Wrocław ]

Kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy należy kontrolować w stacji obsługi dysponującej odpowiednimi urządzeniami pomiarowymi, gdyż zabieg ten nie może być wykonany przyrządami dostępnymi przeciętnemu użytkownikowi. Regulację kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy przeprowadza się przez zmianę grubości podkładek w miejscu, w którym drążek reakcyjny jest połączony z wahaczem dolnym. Click here to read more.. »

Uncategorized February 21st 2019

Regulacja skoku jałowego pedału sprzęgła

Comments Off on Regulacja skoku jałowego pedału sprzęgła

Skok jałowy pedału sprzęgła należy sprawdzać co 1 5 000 km, powinien on wynosić ok. 25 mm. Zmniejszenie lub zwiększenie skoku jałowego pedału uzyskuje się zmieniając długość czynną cięgna sprzęgła.

W tym celu należy:

— zluzować przeciwnakrętkę;

— pokręcając końcówkę regulacyjną w prawo uzyskuje się zmniejszenie skoku jałowego, a w lewo zwiększenie skoku jałowego; [hasła pokrewne: motoallegro niemcy, Warsztat samochodowy Wrocław ]

— po wyregulowaniu skoku (25 mm) zabezpieczyć końcówkę regulacyjną przeciwnakrętką. Po wielokrotnej regulacji należy sprawdzić stan tarczy sprzęgła i ewentualnie ja wymienić

Sprawdzenie i wymiana oleju przekładniowego

Poziom oleju w zespole napędowym, który powinien sięgać do dolnej krawędzi otworu wlewowego, należy sprawdzać co 15 000 km. Co 30 000 km należy wymienić olej. Click here to read more.. »

Uncategorized February 21st 2019

Planowe zastosowanie transportu samochodowego w gospodarce narodowe jest konieczne w przypadkach nastepujacych:

Comments Off on Planowe zastosowanie transportu samochodowego w gospodarce narodowe jest konieczne w przypadkach nastepujacych:

Click here to read more.. »

Uncategorized February 8th 2019

POJAZDY KONNE

Comments Off on POJAZDY KONNE

POJAZDY KONNE . Do czasu pojawienia się na drogach pojazdów samochodowych wozy konne (jedno i parokonne) były zasadniczymi pojazdami drogowymi, wpływającymi na konstrukcję dróg i nawierzchni drogowych. Zasadniczym pojazdem konnym, mającym znaczenie dla transportu drogowego, jest wóz konny czterokołowy, tzw. wóz wiejski. Kąt skrętu X osi przedniej wozu konnego zależy od jego konstrukcji, a przede wszystkim od konstrukcji nadwozia i waha się od 25°, a dla niektórych typów wozów miejskich – do 40°, przeciętnie zaś wynosi 30°. Click here to read more.. »

Uncategorized February 7th 2019

ROWERY

Comments Off on ROWERY

ROWERY . Niszczące działanie rowerów na nawierzchnie drogowe jest nieznaczne, jednak w celu zapewnienia bezpieczeństwa ruchu na drodze ruch rowerowy należy w miarę możności usuwać z jedzni drogowych na specjalne ścieżki. Stosuje się to w zasadzie na drogach o dużym ruchu, a przede wszystkim na drogach o ruchu samochodowym. Na drogach o ruchu słabszym przejazd rowerów po jezdni drogowej jest dopuszczalny. W miastach i osiedlach ruch rowerowy powinien przechodzić po osobnych pasach, umieszczonych obok chodników. Click here to read more.. »

Uncategorized February 6th 2019

Wagony zaopatrzone w hamulce maja rame nieco dluzsza, z dodatkowa poprzeczka pod stojakiem koleby

Comments Off on Wagony zaopatrzone w hamulce maja rame nieco dluzsza, z dodatkowa poprzeczka pod stojakiem koleby

Wagony zaopatrzone w hamulce mają ramę nieco dłuższą, z dodatkową poprzeczką pod stojakiem koleby. Na stojaku lub na belce poprzecznej czoła ramy osadzony jest mechanizm hamulcowy, który na skutek obrotów korby powoduje dociskanie klocków hamulcowych do powierzchna kół tocznych. Wagony skrzyniowe samowyładowcze. Do przewozu dużych ilości sypkich materiałów na większe odległości kolejkami wąskotorowymi stosowane są wagony o drewnianych skrzyniach wywrotnych na jedną lub dwie strony. Pojemność takich skrzyń o kształcie prostopadłościanu wynosi od 1,5 do 5,0 m. Click here to read more.. »

Uncategorized February 6th 2019