Regulacja naciągu paska klinowego

Comments Off on Regulacja naciągu paska klinowego

Pasek klinowy napędu alternatora i pompy cieczy chłodzącej powinien mieć naciąg zapewniający właściwe działanie (nie może się ślizgać). Naciąg paska sprawdza się naciskając go palcem; ugięcie pod naciskiem z siłą ok. 100 N (10 kG) powinno wynosić 10 mm. W celu wyregulowania naciągu paska należy zluzować nakrętki mocujące alternator i odchylić alternator w kierunku od silnika. Następnie całkowicie dokręcić nakrętki. Click here to read more.. »

Uncategorized November 18th 2018

Regulacja luzów zaworów

Comments Off on Regulacja luzów zaworów

Luzy zaworów należy sprawdzać co 15 000 km i w miarę potrzeby wykonać regulację. Regulację luzów zaworów należy przeprowadzić przy zimnym silniku bardzo starannie. Przystępując do kontroli oraz regulacji luzów należy rozpocząć od pierwszego cylindra, tj. od cylindra najbliższego paska zębatego napędu rozrządu i wykonać następujące czynności wstępne:

  • wymontować filtr powietrza,
  • zdjąć pokrywę górnej skrzynki głowicy silnika,
  • wykręcić świece zapłonowe (łatwiejsze obracanie wałkiem korbowym).

Następnie obrócić wał korbowy do chwili, gdy tłok pierwszego cylindra ustawi się w ZZ po zakończeniu suwu sprężania. Oba zawory tego cylindra są wówczas zamknięte. Click here to read more.. »

Uncategorized November 18th 2018

Sprawdzenie akumulatora

Comments Off on Sprawdzenie akumulatora

Jeżeli skok dźwigni hamulca awaryjnego jest nadmierny, oznacza to, że hamulec trzeba wyregulować. W celu wyregulowania hamulca należy:

— od położenia spoczynkowego pociągnąć dźwignie hamulca awaryjnego do góry (3 lub 4 ząbki),

— za pomocą nakrętki (po zluzowaniu przeciwnakrętki naciągnąć dokładnie cięgno),

— wykonał ok. 10 naciśnięć na pedał hamulca (w celu skasowania luzów w układzie bębnów hamulców kół tylnych — samoregulacja).

Po regulacji należy sprawdzić działanie hamulca; cięgno jest dobrze wyregulowane, jeżeli po zaciągnięciu dźwigni 0 3 lub 4 zęby segmentu, samochód zostaje zahamowany. Należy również sprawdzić, czy w położeniu spoczynkowym dźwigni nie są hamowane kota tylne.

Sprawdzenie akumulatora

Co 500 km lub raz w miesiącu na zimnym akumulatorze należy sprawdzać poziom elektrolitu w każdej celi. Poziom elektrolitu powinien zawierać się między znakami MIN i MAX umieszczonymi na obudowie. Click here to read more.. »

Uncategorized November 18th 2018

Plan obsług technicznych 2

Comments Off on Plan obsług technicznych 2

Click here to read more.. »

Uncategorized November 18th 2018