Plan obsług technicznych 1
Comments Off on Plan obsług technicznych 1Obsługa co 5000 km obejmuje następujące czynności. Do wykonania we własnym zakresie
- Sprawdzenie ciśnienia w ogumieniu i ewentualnie uzupełnienie kierując się zaleceniami zawartymi w tablicy „Ciśnienie w ogumieniu”.
- Sprawdzenie działania sprzęgła (czy nie ma poślizgu tarczy sprzęgła).
- Sprawdzenie działania hamulca awaryjnego; ewentualnie wyregulowanie.
- Kontrola funkcjonowania skrzynki biegów (dotyczy przede wszystkim skrzynki automatycznej). 5. Sprawdzenie działania instalacji oświetleniowej, sygnalizacyjnej oraz poprawności pracy wycieraczki. spryskiwacza, dmuchawy itp.
Do wykonania w warsztacie
- Wymiana oleju w silniku (przy mniejszym przebiegu co 6 miesięcy).
- Wymiana oleju w obudowie mokrego filtru powietrza oraz oczyszczenie (wypłukanie) wkładu filtrującego.
- Sprawdzenie i ewentualnie uzupełnienie oleju w skrzynce biegów i tylnym moście. Click here to read more.. »
Odpowietrzenie układu hamulcowego
Comments Off on Odpowietrzenie układu hamulcowegoWymiana bezpiecznika
Comments Off on Wymiana bezpiecznikaUstawianie zapłonu
Comments Off on Ustawianie zapłonuSprawdzenie ogumienia
Comments Off on Sprawdzenie ogumieniaCo 500 km zaleca się sprawdzenie ciśnienia w ogumieniu łącznie z kołem zapasowym.. Ciśnienie należy sprawdzać wyłącznie w zimnym ogumieniu. Niewłaściwe ciśnienie jest powodem nadmiernego i nierównomiernego zużycia opon.
Co 5000 km zaleca się sprawdzenie stanu zużycia każdej opony. Kontrola stanu zużycia opony polega na sprawdzeniu bieżnika, którego minimalna dopuszczalna grubość wynosi 1 mm. Należy sprawdzić, czy na bokach opony nie ma pęknięć i czy bieżnik jest zużyty równomiernie. Click here to read more.. »
Regulacja luzów zaworów
Comments Off on Regulacja luzów zaworówKontrolę oraz ewentualną regulację luzów zaworów zaleca się przeprowadzać co 20 tys. km. Regulację należy wykonywać przy tzw. zimnym silniku, czyli po 3…4 h jego postoju w temperaturze otoczenia (1 5…200 C). Wówczas luzy powinny wynosić: 0,10 mm dla zaworów ssących i 0,30 mm dla zaworów wydechowych. Click here to read more.. »
Wymiana paska zębatego napędu rozrządu
Comments Off on Wymiana paska zębatego napędu rozrząduWymiana oleju silnikowego
Comments Off on Wymiana oleju silnikowegoCo 500 km lub raz w tygodniu przy zimnym silniku należy sprawdzić poziom oleju, który powinien zawsze zawierać się między znakami MIN i MAX wybitymi na miarce i jeżeli zajdzie konieczność, uzupełnić. Natomiast co 10 000 km, ale nie rzadziej niż co 6 miesięcy, należy olej wymienić. Olej należy spuszczać przy gorącym silniku. Olej spuszcza się po odkręceniu korka spustowego w misce olejowej silnika. W celu ułatwienia ściekania oleju należy zdjąć korek wlewu i wyjąć miarkę poziomu oleju. Click here to read more.. »