Regulacja naciągu paska klinowego

Comments Off on Regulacja naciągu paska klinowego

Pasek klinowy napędu alternatora i pompy cieczy chłodzącej powinien mieć naciąg zapewniający właściwe działanie (nie może się ślizgać). Naciąg paska sprawdza się naciskając go palcem; ugięcie pod naciskiem z siłą ok. 100 N (10 kG) powinno wynosić 10 mm. W celu wyregulowania naciągu paska należy zluzować nakrętki mocujące alternator i odchylić alternator w kierunku od silnika. Następnie całkowicie dokręcić nakrętki. Click here to read more.. »

Uncategorized July 20th 2019

Regulacja luzów zaworów

Comments Off on Regulacja luzów zaworów

Luzy zaworów należy sprawdzać co 15 000 km i w miarę potrzeby wykonać regulację. Regulację luzów zaworów należy przeprowadzić przy zimnym silniku bardzo starannie. Przystępując do kontroli oraz regulacji luzów należy rozpocząć od pierwszego cylindra, tj. od cylindra najbliższego paska zębatego napędu rozrządu i wykonać następujące czynności wstępne:

  • wymontować filtr powietrza,
  • zdjąć pokrywę górnej skrzynki głowicy silnika,
  • wykręcić świece zapłonowe (łatwiejsze obracanie wałkiem korbowym).

Następnie obrócić wał korbowy do chwili, gdy tłok pierwszego cylindra ustawi się w ZZ po zakończeniu suwu sprężania. Oba zawory tego cylindra są wówczas zamknięte. Click here to read more.. »

Uncategorized July 20th 2019

Sprawdzenie akumulatora

Comments Off on Sprawdzenie akumulatora

Jeżeli skok dźwigni hamulca awaryjnego jest nadmierny, oznacza to, że hamulec trzeba wyregulować. W celu wyregulowania hamulca należy:

— od położenia spoczynkowego pociągnąć dźwignie hamulca awaryjnego do góry (3 lub 4 ząbki),

— za pomocą nakrętki (po zluzowaniu przeciwnakrętki naciągnąć dokładnie cięgno),

— wykonał ok. 10 naciśnięć na pedał hamulca (w celu skasowania luzów w układzie bębnów hamulców kół tylnych — samoregulacja).

Po regulacji należy sprawdzić działanie hamulca; cięgno jest dobrze wyregulowane, jeżeli po zaciągnięciu dźwigni 0 3 lub 4 zęby segmentu, samochód zostaje zahamowany. Należy również sprawdzić, czy w położeniu spoczynkowym dźwigni nie są hamowane kota tylne.

Sprawdzenie akumulatora

Co 500 km lub raz w miesiącu na zimnym akumulatorze należy sprawdzać poziom elektrolitu w każdej celi. Poziom elektrolitu powinien zawierać się między znakami MIN i MAX umieszczonymi na obudowie. Click here to read more.. »

Uncategorized July 20th 2019

Plan obsług technicznych 2

Comments Off on Plan obsług technicznych 2

Click here to read more.. »

Uncategorized July 20th 2019

Regulacja ustawienia kół

Comments Off on Regulacja ustawienia kół

Co 15 000 km lub przy nieregularnym zużyciu opon należy sprawdzić ustawienie kół. Przed kontrolą należy sprawdzić, czy:

— ciśnienie w ogumieniu jest prawidłowe,

— bicie kół nie jest nadmierne,

— luzy w przegubach kulowych drążków kierowniczych, jak również w przegubach wahaczy, nie są zbyt duże.

Podczas kontroli ustawienia kół należy samochód obciążyć 5 osobami i 50 kg bagażu lub równowartością ich masy.

Po obciążeniu należy przetoczyć samochód kilka metrów w celu uzyskania równowagi elementów zawieszenia. Pomiary określające zbieżność kół powinny być wykonane w tych samych miejscach obręczy kół.

Regulacja zbieżności kół przednich polega na wkręcaniu lub wykręcaniu drążka kierowniczego po zluzowaniu nakrętki. Należy uważać, żeby po regulacji koło kierownicy nie zmieniło swojego położenia.

Właściwe wartości kąta pochylenia kół przednich zapewnia odpowiednie wykonanie pojazdu (przede wszystkim nadwozia) w fabryce. [hasła pokrewne: motoallegro niemcy, Warsztat samochodowy Wrocław ]

Kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy należy kontrolować w stacji obsługi dysponującej odpowiednimi urządzeniami pomiarowymi, gdyż zabieg ten nie może być wykonany przyrządami dostępnymi przeciętnemu użytkownikowi. Regulację kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy przeprowadza się przez zmianę grubości podkładek w miejscu, w którym drążek reakcyjny jest połączony z wahaczem dolnym. Click here to read more.. »

Uncategorized July 19th 2019

Regulacja skoku jałowego pedału sprzęgła

Comments Off on Regulacja skoku jałowego pedału sprzęgła

Skok jałowy pedału sprzęgła należy sprawdzać co 1 5 000 km, powinien on wynosić ok. 25 mm. Zmniejszenie lub zwiększenie skoku jałowego pedału uzyskuje się zmieniając długość czynną cięgna sprzęgła.

W tym celu należy:

— zluzować przeciwnakrętkę;

— pokręcając końcówkę regulacyjną w prawo uzyskuje się zmniejszenie skoku jałowego, a w lewo zwiększenie skoku jałowego; [hasła pokrewne: motoallegro niemcy, Warsztat samochodowy Wrocław ]

— po wyregulowaniu skoku (25 mm) zabezpieczyć końcówkę regulacyjną przeciwnakrętką. Po wielokrotnej regulacji należy sprawdzić stan tarczy sprzęgła i ewentualnie ja wymienić

Sprawdzenie i wymiana oleju przekładniowego

Poziom oleju w zespole napędowym, który powinien sięgać do dolnej krawędzi otworu wlewowego, należy sprawdzać co 15 000 km. Co 30 000 km należy wymienić olej. Click here to read more.. »

Uncategorized July 19th 2019

Do zagadnien najwazniejszych w gospodarce drogowej mozna zaliczyc:

Comments Off on Do zagadnien najwazniejszych w gospodarce drogowej mozna zaliczyc:

Do zagadnień najważniejszych w gospodarce drogowej można zaliczyć: 1) unowocześnienie istniejącej sieci drogowej, polegające na dostosowaniu sieci do właściwości i natężenia przewidzianego na niej ruchu techniczna rekonstrukcja nawierzchni drogowych, dopasowanie warunków technicznych istniejącej trasy do wymagań bezpieczeństwa ruchu samochodowego 2) rozbudowę sieci drogowej przez budowę nowych, gospodarczo potrzebnych tras drogowych zagęszczenie sieci drogowej na terenach pozbawionych komunikacji drogowej i kolejowej bądź tam, gdzie sieć istniejących dróg i kolei jest niewystarczająca 3) budowę i ulepszenie sieci dróg lokalnych, stanowiących podstawową sieć drogową sieć ta ma bardzo ważne znaczenie dla zmniejszenia kosztów i usprawnienia przewozów miejscowych. Znaczenie ekonomiczne sieci drogowej w gospodarce narodowej możemy zestawić cyfrowo tylko w pewnej części, a mianowicie oszczędności społeczne, otrzymywane przy budowie nowych, przebudo wie oraz ulepszeniu istniejących dróg. Oszczędności te W państwach, mających znaczne ilości pojazdów samochodowych w ruchu, należy obliczać na setki milionów złotych rocznie. Są one nieuchwytne, ponieważ są rozdzielone na wielką ilość użytkowników dróg, lecz usprawiedliwiają, wydatki finansowe i materiałowe przy realizacji inwestycji drogowych. Użytkowane nawierzchnie drogowe pracują i amortyzują się przynosząc dochód. Click here to read more.. »

Uncategorized July 6th 2019

Szybkosc tego rodzaju pojazdów jest mala na drogach o ruchu pojazdów szybkich wózki reczne przeszkadzaja

Comments Off on Szybkosc tego rodzaju pojazdów jest mala na drogach o ruchu pojazdów szybkich wózki reczne przeszkadzaja

Szybkość tego rodzaju pojazdów jest mała na drogach o ruchu pojazdów szybkich wózki ręczne przeszkadzają, gdyż tarasują drogę i często są powodem katastrof oraz nieszczęśliwych wypadków. Ruch wózków ręcznych nie wydziela się na specjalne tory. Na drogach o bardzo ożywionym i różnorodnym ruchu, jak np. drogi podmiejskie, zazwyczaj wykonuje się specjalne jezdnie do ruchu dalekobieżnego i do ruchu lokalnego. Ruch wózków ręcznych umieszcza się na jezdni przeznaczonej do ruchu lokalnego. Click here to read more.. »

Uncategorized July 5th 2019

Trakcja nie mechaniczna

Comments Off on Trakcja nie mechaniczna

Click here to read more.. »

Uncategorized July 3rd 2019

Srodkami przewozowymi w transporcie samochodowym sa samochody, ciagniki i przyczepy

Comments Off on Srodkami przewozowymi w transporcie samochodowym sa samochody, ciagniki i przyczepy

Środkami przewozowymi w transporcie samochodowym są samochody, ciągniki i przyczepy. Drogami komunikacyjnymi dla taboru samochodowego mogą być drogi specjalne, zbudowane lub przystosowane do transportu samochodowego oraz drogi gruntowe. Do środków zaplecza technicznego, zabezpieczającego normalną pracę taboru samochodowego należą garaże lub urządzone miejsca postoju, warsztaty naprawcze, stacje obsługi, stacje materiałów pędnych i magazyny techniczne. b. Klasyfikacja taboru samochodowego Do taboru samochodowego przeznaczonego do przewozów materiałów zalicza się samochody ciężarowe ciągniki i przyczepy. Click here to read more.. »

Uncategorized July 2nd 2019