Wagony kolejki waskotorowej

Comments Off on Wagony kolejki waskotorowej

Wagony kolejki wąskotorowej . Wśród stosowanych wagonów kolejki wąskotorowej rozróżniamy: a) wywrotki kolebowe ze stalowym pojemnikiem, b) wagony skrzyniowe samowyładowcze, c) wagony o stałych skrzyniach z otwieranymi bocznymi ścianami, d) wagony platformy. Wywrotki kolebowe. Najbardziej rozpowszechnione w transporcie szynowym wąskotorowym są wywrotki kolebowe. Służą one do przewozu sypkich materiałów, jak kruszywo, ziemia, oraz plastycznych, jak masy betonowe lub bitumiczne. Wywrotki kolebowe mogą być stosowane do każdej trakcji Do poprzecznej ścianki pojemnika blaszanego o przekroju poprzecznym w kształcie litery V jest przymocowany wspornik, za pomocą, którego pojemnik opiera się na stojakach przymocowanych do ramy wywrotki. Wywrotka kolebowa o pojemności 0,75 m, bez hamulca załadowanym jak i pustym, znajdowały się w pobliżu osi ciężkości dlatego też do wywrócenia koleby (pojemnika) potrzeba bardzo nieznacznej siły. Rama podwozia wykonana jest z ceownika, do której przymocowany jest kaptur zderzakowy z uchem, hakiem lub łańcuchem do łączenia wagonów w pociąg. Do dolnej części ramy przymocowane są łożyska mechaniczne, w których umieszczone są czopy osi zestawów kołowych. [więcej w: samochody używane toyota, fotelik samochodowy, Samochody używane ]

Uncategorized January 22nd 2018

Sprawdzenie nacisku paska klinowego

Comments Off on Sprawdzenie nacisku paska klinowego

Prawidłowy naciąg paska klinowego określâ jego ugięcie mierzone w połowie odległości między kołami alternatora i pompy cieczy chłodzącej. Ugięcie powinno wynosić około 10 mm pod naciskiem kciuka silą 100 . Naciąg paska klinowego należy sprawdzać codziennie, zwracając jednocześnie uwagę na stan paska (pęknięcia, rozwarstwienia itp. wady są niedopuszczalne).

Sprawdzenie i wymiana oleju oraz filtru oleju

Poziom oleju należy sprawdzać codziennie w samochodzie stojącym na płaskiej poziomej nawierzchni przy nie pracującym silniku. W zasadzie silnik powinien być zimny (po dłuższym postoju), lecz dopuszcza się sprawdzanie poziomu oleju po wyłączeniu silnika i odczekaniu co najmniej 5 minut, aż olej spłynie do miski olejowej. Poziom oleju sprawdza się za pomocą wskaźnika [przypisy: auta używane warszawa, samochody używane toyota, przyczepa samochodowa ], na którym są zaznaczone poziomy maksymalny i minimalny za pomocą otworków o niewielkiej średnicy.

W normalnych warunkach eksploatacji olej należy  wymieniać co 5000 km lub co 3 miesiące, natomiast filtr oleju wymienia się co 1 5 000 km lub co 9 miesięcy, czyli co trzecią wymianę oleju. Podczas eksploatacji na drogach o dużym zapyleniu olej zaleca się wymieniać co 2500 km, a filtr oleju co 7500 km. Olej wymienia się przy nagrzanym i nie pracującym silniku. Po wyjęciu wskaźnika poziomu oleju i odkręceniu korka spustowego w misce olejowej należy opróżnić układ, nie zapominając o wylaniu oleju z filtru oleju po Odkręceniu go. Bez odkręcenia filtr oleju nie opróżni się całkowicie. Po dokręceniu filtru oleju i korka spustowego układ napełnia się świeżym olejem przez wlew oleju umieszczony w przedniej części pokrywy zaworów. Po napełnieniu układu do poziomu maksymalnego (6 dm 3 oleju) zaleca się uruchomienie silnika i kilkuminutową pracę na biegu jałowym, a następnie (po wyłączeniu silnika) powtórne sprawdzenie poziomu i ewentualnie uzupełnienie go.

Do wymiany filtru oleju wykorzystuje się specjalny przyrząd (rys. 2.7). Odkręcanie filtru jest możliwe od góry, bez konieczności zdejmowania dolnej osłony silnika. Przed założeniem nowego filtru należy lekko posmarować olejem silnikowym pierścień uszczelniający o przekroju kołowym (tzw. O-ring), włożyć go w rowek na czołowej powierzchni obudowy filtru i dokręcić filtr 0 1 1 /4 obrotu (rys. 2.8).

Uncategorized January 11th 2018