Kontrola poziomu płynu hamulcowego

Comments Off on Kontrola poziomu płynu hamulcowego

Podczas nalewania płynu należy zwrócić uwagę, aby płyn hamulcowy nie został rozlany na powierzchnie lakierowane. W takim przypadku, chcąc zapobiec uszkodzeniu lakieru, należy natychmiast zmyć rozlany płyn wodą. W czasie okresowej kontroli trzeba również sprawdzić przewody hamulcowe, czy nie są zużyte lub nie mają śladów nieszczelności.

Wymiana nakładek ciernych hamulców kól przednich.

Jeżeli podczas kontroli grubości nakładek ciernych hamulców przednich stwierdzi się, że jest ona mniejsza niż I ,5 mm, to trzeba nakładki wymienić. W tym celu należy: wyjąć zawleczki z osi dźwigni dociskowej, wyciągnąć oś i zdjąć dźwignię,

— zdjąć oprawę zacisku, wyjąć zużyte nakładki z rowków prowadnicy, [więcej w: Na zlecenie otwieranie samochodów warszawa, Części samochodowe zamienne, a oryginalne, transport samochodów z belgii wielkopolska ]

— wsunąć ostrożnie tłoki w cylinderki do oporu, sprawdzając czy ze zbiornika wyrównawczego nie wypływa płyn hamulcowy i włożyć nowe nakładki hamulcowe w rowki prowadnicy zacisku,

— wsunąć dolny skos prowadnicy pod dolną dźwignię dociskową, a następnie ścisnąć oprawę z płytkami

— włożyć oś dźwigni (łeb od strony koła) i założyć zawleczkę.

Należy pamiętać, aby jednocześnie wymieniać nakładki cierne obu kół przedniej osi.

Regulacja luzu między szczękami  bębnami hamulcowymi kół przednich

Podczas regulacji kolejność czynności powinna być następująca:

— wcisnąć pedał hamulca (siła 100…120 N), aby docisnąć okładziny wraz ze szczękami do bębnów hamulcowych,

— obrócić kluczem (wciąż trzymając wciśnięty pedał hamulca) sześciokątne łby śrub mimośrodów,

— zwolnić pedał hamulca i obrócić mimośrody regulacyjne w kierunkach przeciwnych o około 1 00 ,

— wcisnąć gwałtownie pedał hamulca 3-4 razy, a po zwolnieniu go sprawdzić obracając bębnami, czy szczęki nie ocierają się o nie.

Po zakończeniu regulacji należy przejechać 5…7 km nie korzystając z hamulców, a następnie sprawdzić, czy bębny hamulcowe nie grzeją się wskutek tarcia o nie szczęk. Stwierdzenie silnego nagrzania bębnów świadczy o konieczności ponownej regulacji. Click here to read more.. »

Uncategorized June 15th 2018

Kontrola zawieszenia układu kierowniczego

Comments Off on Kontrola zawieszenia układu kierowniczego

Click here to read more.. »

Uncategorized June 15th 2018

Regulacja skoku jałowego pedału sprzęgła

Comments Off on Regulacja skoku jałowego pedału sprzęgła

Click here to read more.. »

Uncategorized June 15th 2018

Obsługa układu chłodzenia

Comments Off on Obsługa układu chłodzenia

Click here to read more.. »

Uncategorized June 15th 2018