Regulacja luzów zaworów

Add comments

Kontrolę oraz ewentualną regulację luzów zaworów zaleca się przeprowadzać co 20 tys. km. Regulację należy wykonywać przy tzw. zimnym silniku, czyli po 3…4 h jego postoju w temperaturze otoczenia (1 5…200 C). Wówczas luzy powinny wynosić: 0,10 mm dla zaworów ssących i 0,30 mm dla zaworów wydechowych. Dopuszcza się także możliwość regulacji przy tzw. gorącym silniku, a więc po krótkim postoju silnika i wówczas luzy powinny wynosić: 0,1 5 mm dla zaworów ssących i 0,35 mm dla zaworów wydechowych.

Przed rozpoczęciem regulacji należy wykonać następujące czynności:

— rozłączyć cięgna sterowania pracą silnika oraz odkręcić śruby mocujące ich podstawę do pokrywy zaworów;

— rozłączyć gumowe przewody układu odpowietrzania skrzyni korbowej;

— odkręcić śruby mocujące pokrywę zaworów.

Kontrolę oraz regulację należy rozpocząć od pierwszego cylindra, czyli od cylindra położonego najdalej od tarczy sprzęgła. W tym celu należy obracać wal korbowy do chwili, gdy tłok pierwszego cylindra ustawi się w ZZ podczas suwu sprężania i za pomocą odpowiedniej blaszki szczelinomierza skontrolować rzeczywisty luz danego zaworu. [przypisy: motoryzacja samochody, Samochody używane, szyby samochodowe ] Jeżeli mierzony luz różni się od zalecanego, to należy go wyregulować przekręcając odpowiednio nakrętkę regulacyjną. Kolejność regulacji zaworów powinna odpowiadać kolejności pracy (I -3-4-2 w silnikach czterocylindrowych i I -2-4-5-3 w silnikach pięciocylindrowych).

Uncategorized February 21st 2018
Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Powiązane tematy z artykułem: motoryzacja samochody Samochody używane szyby samochodowe