Kontrolę oraz ewentualną regulację luzów zaworów zaleca się przeprowadzać co 20 tys. km. Regulację należy wykonywać przy tzw. zimnym silniku, czyli po 3…4 h jego postoju w temperaturze otoczenia (1 5…200 C). Wówczas luzy powinny wynosić: 0,10 mm dla zaworów ssących i 0,30 mm dla zaworów wydechowych. Dopuszcza się także możliwość regulacji przy tzw. gorącym silniku, a więc po krótkim postoju silnika i wówczas luzy powinny wynosić: 0,1 5 mm dla zaworów ssących i 0,35 mm dla zaworów wydechowych.
Przed rozpoczęciem regulacji należy wykonać następujące czynności:
— rozłączyć cięgna sterowania pracą silnika oraz odkręcić śruby mocujące ich podstawę do pokrywy zaworów;
— rozłączyć gumowe przewody układu odpowietrzania skrzyni korbowej;
— odkręcić śruby mocujące pokrywę zaworów.
Kontrolę oraz regulację należy rozpocząć od pierwszego cylindra, czyli od cylindra położonego najdalej od tarczy sprzęgła. W tym celu należy obracać wal korbowy do chwili, gdy tłok pierwszego cylindra ustawi się w ZZ podczas suwu sprężania i za pomocą odpowiedniej blaszki szczelinomierza skontrolować rzeczywisty luz danego zaworu. [przypisy: allegro osobowe, otomoto dębica, otomoto siedlce ] Jeżeli mierzony luz różni się od zalecanego, to należy go wyregulować przekręcając odpowiednio nakrętkę regulacyjną. Kolejność regulacji zaworów powinna odpowiadać kolejności pracy (I -3-4-2 w silnikach czterocylindrowych i I -2-4-5-3 w silnikach pięciocylindrowych).
Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.
Powiązane tematy z artykułem: allegro osobowe otomoto dębica otomoto siedlce