Regulacja luzów zaworów

Add comments

Luzy zaworów należy sprawdzać co 15 000 km i w miarę potrzeby wykonać regulację. Regulację luzów zaworów należy przeprowadzić przy zimnym silniku bardzo starannie. Przystępując do kontroli oraz regulacji luzów należy rozpocząć od pierwszego cylindra, tj. od cylindra najbliższego paska zębatego napędu rozrządu i wykonać następujące czynności wstępne:

  • wymontować filtr powietrza,
  • zdjąć pokrywę górnej skrzynki głowicy silnika,
  • wykręcić świece zapłonowe (łatwiejsze obracanie wałkiem korbowym).

Następnie obrócić wał korbowy do chwili, gdy tłok pierwszego cylindra ustawi się w ZZ po zakończeniu suwu sprężania. Oba zawory tego cylindra są wówczas zamknięte. Za pomocą odpowiedniej blaszki szczelinomierza skontrolować rzeczywisty luz danego zaworu. [więcej w: warsztat samochodowy szczecin, Warsztat samochodowy Wrocław ] Należy pamiętać, że usytuowanie zaworów jest następujące: pierwszy zawór najbliższy paska zębatego napędu rozrządu jest zaworem wydechowym, następne dwa są zaworami ssącymi, dalsze dwa to zawory wydechowe, dalej dwa zawory ssące i ostatni znów wydechowy. Jeżeli rzeczywisty luz zaworu różni sie od prawidłowych wartości dla zaworu ssącego lub wydechowego, należy przy użyciu przyrządu specjalnego wymienić płytkę regulacyjną. W tym celu należy wsunąć przyrząd między szyjkę wału rozrządu a krawędź popychacza, po czym obrócić go do przodu samochodu, aż do oparcia się o krawędź skrzynki. Podważyć przez kanałek, wykonany w popychaczu, płytkę regulacyjna i wyjąć ją za pomocą szczypiec. Przesunięcie popychacza do dołu, bez użycia przyrządu specjalnego, można uzyskać przez naciśnięcie np. prętem miedzianym lub mosiężnym (aby nie uszkodzić popychacza) na krawędź popychacza. Po zmierzeniu grubości płytki regulacyjnej i po uwzględnieniu wartości zmienionego luzu zaworu dobrać nowa płytkę regulacyjną o żądanej grubości. Następnie zamontować płytkę do popychacza i sprawdzić, czy płytka obraca się swobodnie w popychaczu. Wyjąć przyrząd, zmierzyć ponownie luz zaworu i sprawdzić, czy popychacz obraca się swobodnie w skrzynce głowicy. Płytki regulacyjne występują jako części zamienne o grubościach 3,25…4,70 mm, ze stopniowaniem grubości co 0,05 mm. Po skontrolowaniu luzów zaworów należy wkręcić świece, zamontować pokrywę górnej skrzynki głowicy silnika i filtr powietrza.

Uncategorized February 23rd 2018
Tags: ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Powiązane tematy z artykułem: auta zastępcze warsztat samochodowy szczecin