ROWERY

Add comments

ROWERY . Niszczące działanie rowerów na nawierzchnie drogowe jest nieznaczne, jednak w celu zapewnienia bezpieczeństwa ruchu na drodze ruch rowerowy należy w miarę możności usuwać z jedzni drogowych na specjalne ścieżki. Stosuje się to w zasadzie na drogach o dużym ruchu, a przede wszystkim na drogach o ruchu samochodowym. Na drogach o ruchu słabszym przejazd rowerów po jezdni drogowej jest dopuszczalny. W miastach i osiedlach ruch rowerowy powinien przechodzić po osobnych pasach, umieszczonych obok chodników. Szerokość pasa ruchu potrzebnego dla jednego roweru w jednym kierunku powinna wynosić 0,80 m. Jeżeli pas ruchu rowerowego znajduje się przy jezdni drogowej, to trzeba uwzględnić 0,50 m szeroki pas na zwis samochodu przejeżdżającego po jezdni. Jeżeli ścieżka rowerowa jest umieszczona obok murów budynków, to należy przewidzieć pomiędzy krawędzią ścieżki a murem odstęp bezpieczeństwa wynoszący 0,50 m. Ścieżki rowerowe, przeznaczone do ru chu dwóch rowerów obok siebie w jednym kierunku, powinny mieć szerokość jezdni 1,60 m, ścieżki rowerowe przeznaczone do mijania się dwóch rowerów otrzymują szerokość pasa jezdni 1,80 m. Za zasadę należy przyjąć umieszczenie ścieżek rowerowych nie na koronie drogi, lecz obok, najlepiej poza rowami, gdzie ruch rowerowy jest całkowicie oddzielony od ruchu na jezdni drogowej i nie wpływa ujemnie na bezpieczeństwo ruchu na drodze. [podobne: regulacja pedału sprzęgła, Blog motoryzacyjny, otomoto cieszyn ]

Uncategorized September 7th 2018
Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Powiązane tematy z artykułem: Blog motoryzacyjny otomoto cieszyn regulacja pedału sprzęgła