Skrzynka biegów

Add comments

Sprawdzanie szczelności skrzynki biegów powinno odbywać się co 5000 km lub co 3 miesiące. Poziom oleju w skrzynce biegów sprawdza się po odkręceniu korka przelewowego. Wymianę oleju w skrzynce biegów zaleca się co 40 000 km lub co 24 miesiące.

Tylny most

Obsługa tylnego mostu sprowadza się do okresowego sprawdzania jego szczelności oraz okresowej (co 40 000 km lub co 24 miesiące) wymiany oleju.

Wał napędowy

Obsługa wału napędowego polega na okresowym (co 10 000 km lub co 6 miesięcy) sprawdzaniu stanu połączeń i ewentualnym dokręceniu poluzowanych połączeń gwintowych. [więcej w: regały magazynowe, inhibitor korozji, podesty ruchome ]

Zawieszenie i układ kierowniczy

Codziennie należy sprawdzać luz na kole kierownicy, który powinien wynosić około 10 mm. Podczas okresowej obsługi technicznej należy sprawdzić:

— stan i szczelność amortyzatorów,

— stan zamocowania amortyzatorów oraz wahaczy,

— stan przegubów kulowych drążków kierowniczych oraz gumowych osłon ochronnych,

— stan osłon gumowych górnych i dolnych przegubów kulowych zawieszenia przedniego,

— stan i zamocowanie elementów sprężystych zawieszenia,

— stan zwrotnic,

— kąty ustawienia kół przednich.

Kąty ustawienia kół sprawdza się w samochodzie nie obciążonym. Zbieżność, kąt pochylenia koła oraz kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy są regulowane.

Regulacja zbieżności polega na odkręceniu nakrętki kontrującej i odpowiedniej zmianie długości (skróceniu lub wydłużeniu) drążka kierowniczego. Kąt pochylenia koła można zwiększyć o około przez zdjęcie przegubu kulowego zawieszenia przedniego, przekręcenie go 0 1/2 obrotu względem górnego wahacza i założenie go rozciętą częścią górnego kołnierza od wewnętrznej strony górnego wahacza.

Kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy reguluje się za pomocą zmiany grubości podkładek regulacyjnych umieszczonych między ramionami górnego wahacza i belką poprzeczną przedniego zawieszenia, oryginalne podkładki (przednia i tylna) mają grubość 6 mm. Włożenie podkładek o grubościach: 3 mm (przednia) i 9 mm (tylna) powoduje zwiększenie kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy o około 50, odwrotna zaś kombinacja powoduje jego zmniejszenie o tę samą wartość. Podkładki o grubości 3 mm i 9 mm są częściami zamiennymi. Można stosować również inną grubość podkładek przedniej i tylnej, uzyskując wówczas zmianę kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy o odpowiednio mniejszą wartość, z tym że sumaryczna grubość dwóch podkładek musi wynosić 12 mm. Kontrola kątów ustawienia kół (szczególnie kątów pochylenia koła i wyprzedzenia sworznia zwrotnicy) wymaga specjalistycznych przyrządów i dlatego zaleca się wykonywać ją w autoryzowanej stacji obsługi.

Uncategorized February 17th 2018
Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Powiązane tematy z artykułem: inhibitor korozji podesty ruchome regały magazynowe