Sprawdzenie nacisku paska klinowego

Add comments

Prawidłowy naciąg paska klinowego określâ jego ugięcie mierzone w połowie odległości między kołami alternatora i pompy cieczy chłodzącej. Ugięcie powinno wynosić około 10 mm pod naciskiem kciuka silą 100 . Naciąg paska klinowego należy sprawdzać codziennie, zwracając jednocześnie uwagę na stan paska (pęknięcia, rozwarstwienia itp. wady są niedopuszczalne).

Sprawdzenie i wymiana oleju oraz filtru oleju

Poziom oleju należy sprawdzać codziennie w samochodzie stojącym na płaskiej poziomej nawierzchni przy nie pracującym silniku. W zasadzie silnik powinien być zimny (po dłuższym postoju), lecz dopuszcza się sprawdzanie poziomu oleju po wyłączeniu silnika i odczekaniu co najmniej 5 minut, aż olej spłynie do miski olejowej. Poziom oleju sprawdza się za pomocą wskaźnika [przypisy: moto allegro osobowe, rowiński wajdemajer używane, otomoto starogard gdański ], na którym są zaznaczone poziomy maksymalny i minimalny za pomocą otworków o niewielkiej średnicy.

W normalnych warunkach eksploatacji olej należy  wymieniać co 5000 km lub co 3 miesiące, natomiast filtr oleju wymienia się co 1 5 000 km lub co 9 miesięcy, czyli co trzecią wymianę oleju. Podczas eksploatacji na drogach o dużym zapyleniu olej zaleca się wymieniać co 2500 km, a filtr oleju co 7500 km. Olej wymienia się przy nagrzanym i nie pracującym silniku. Po wyjęciu wskaźnika poziomu oleju i odkręceniu korka spustowego w misce olejowej należy opróżnić układ, nie zapominając o wylaniu oleju z filtru oleju po Odkręceniu go. Bez odkręcenia filtr oleju nie opróżni się całkowicie. Po dokręceniu filtru oleju i korka spustowego układ napełnia się świeżym olejem przez wlew oleju umieszczony w przedniej części pokrywy zaworów. Po napełnieniu układu do poziomu maksymalnego (6 dm 3 oleju) zaleca się uruchomienie silnika i kilkuminutową pracę na biegu jałowym, a następnie (po wyłączeniu silnika) powtórne sprawdzenie poziomu i ewentualnie uzupełnienie go.

Do wymiany filtru oleju wykorzystuje się specjalny przyrząd (rys. 2.7). Odkręcanie filtru jest możliwe od góry, bez konieczności zdejmowania dolnej osłony silnika. Przed założeniem nowego filtru należy lekko posmarować olejem silnikowym pierścień uszczelniający o przekroju kołowym (tzw. O-ring), włożyć go w rowek na czołowej powierzchni obudowy filtru i dokręcić filtr 0 1 1 /4 obrotu (rys. 2.8).

Uncategorized September 18th 2018
Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Powiązane tematy z artykułem: moto allegro osobowe otomoto starogard gdański rowiński wajdemajer używane