Trakcja nie mechaniczna

Add comments


Trakcja nie mechaniczna . Przy ruchu kolejki wąskotorowej o trakcji nie mechanicznej występują następujące opory: 1) Wz – opór zasadniczy na prostej w poziomie, na który ma wpływ konstrukcja osi i kół oraz toru, opór ten wyrażamy jako opór jednostkowy Wz w odniesieniu do jednej tony ciężaru pociągu 2) Wi – opór na wzniesieniach zależny w stosunku prostym od wielkości wzniesień i ciężaru pociągu w razie przejazdu kolejki w kierunku spadku opór ten przybiera wartość ujemną, a więc w pewnych okolicznościach (gdy ujemny opór spadku będzie większy od sumy pozostałych oporów) zajdzie konieczność hamowania pociągu 3) Wc – opór na wzniesieniu źródła siły, proporcjonalny do wzniesienia i ciężaru źródła siły; 4) pozostałe rodzaje oporów, jak opór na skutek przejazdu w łuku, opór bezwładności przy zmianie prędkości ruchu i opór powietrza można pominąć z powodu małych prędkości oraz założenia, że siła pociągowa przez krótki ok res czasu może być zdwojona. Szybkość przejazdu przy trakcji konnej lub ręcznej waha się w granicach od 0,75 do 1,25 misek, średnio 1,0 misek, a przyspieszenie przy ruszaniu z miejsca wynosi 0,1 m/sek. Całkowity opór ruchu wyniesie: Wi Wc = O t- O+ C bądź też: W = O (IVz + i) + Ci W powyższym wzorze w, należy przyjmować w wysokości iD -+- 12 kG/T, i w promilach, natomiast C oznacza ciężar źródła siły (człowieka lub konia). [przypisy: otomoto zamość, poziom paliwa w komorze pływakowej, opel mucha mikołów ]

Uncategorized September 6th 2018
Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Powiązane tematy z artykułem: opel mucha mikołów otomoto zamość poziom paliwa w komorze pływakowej