Układ chłodzenia

Add comments

Obsługa układu chłodzenia polega na:

— sprawdzaniu poziomu cieczy chłodzącej i jej wymianie,

— sprawdzaniu szczelności układu,

— okresowym czyszczeniu chłodnicy,

— sprawdzaniu działania termostatu,

— regulacji naciągu paska napędu wentylatora,

— specjalnym zabezpieczeniu w okresie zimowym.

Poziom cieczy chłodzącej należy sprawdzać codziennie przed wyjazdem z garażu i w razie potrzeby ciecz uzupełniać w zbiorniku wyrównawczym, aby jej poziom sięgał zawsze powyżej znaku MIN.

Nowoczesne silniki mają układy chłodzenia o obiegu zamkniętym, w których ciecz chłodząca nie paruje. Dlatego też zaleca się, aby przez cały rok były one napełnione specjalnym płynem o niskiej temperaturze zamarzania. [więcej w: samochody luksusowe, toyota używane z gwarancją, renault salon warszawa ]

Nie zaleca się stosowania wykonywanych we własnym zakresie mieszanek wodno-Spirytusowych. Ze względu na to, że spirytus dość szybko odparowuje, skład mieszanki zmienia się, a w ślad za tym i jej temperatura krzepnięcia. Oprócz tego płyny — krajowy Borygo i zagraniczne, jak np. FIAT Paraflu I I, zawierają dodatki przeciwutleniające, przeciwkorozyjne, przeciwpieniace i zabezpieczające przed osadzaniem się kamienia kotłowego. Płyny trzeba wymieniać co dwa lata, bez względu na liczbę przejechanych w tym okresie kilometrów, lub po przejechaniu 60 000 km, jeśli nastąpi to przed upływem dwóch lat.

Obsługa sprzęgła polega na regulacji jałowego skoku pedału sprzęgła oraz odpowietrzaniu układu hydraulicznego wyprzęgnika sprzęgła (jeśli jest).

Prawidłowa regulacja sprzęgła jest sprawą bardzo istotną. Nadmierny jałowy skok pedału sprzęgła jest powodem niecałkowitego wyłączania sprzęgła podczas zmiany biegów. Słychać wówczas zgrzyty w skrzynce biegów. Może to spowodować uszkodzenie kół zębatych lub synchronizatorów. Zbyt mały lub brak jałowego skoku pedału sprzęgła jest powodem poślizgu sprzęgła, które nie włącza się całkowicie. Tarcza sprzęgła ulega wówczas szybkiemu ścieraniu, a podczas długotrwałej jazdy z poślizgiem okładzina tarczy ulega spaleniu. Niedomaganie to jest dość łatwo zauważalne, gdyż samochód ma słabe przyspieszenia mimo wzrostu prędkości obrotowej silnika.

W sprzęgłach wyłączanych mechanicznie regulację przeprowadza się przez wydłużanie lub skracanie cięgła dźwigni w pobliżu obudowy sprzęgła. Po zluzowaniu przeciwnakrętki należy dokręcać lub odkręcać nakrętkę na końcówce cięgła, aż do uzyskania właściwego jałowego skoku pedału sprzęgła, po czym dokręcić przeciwnakrętkę

Uncategorized November 4th 2018
Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Powiązane tematy z artykułem: renault salon warszawa samochody luksusowe toyota używane z gwarancją