Układ hamulcowy

Add comments

Na wszystkich kołach sprawdza się stopień zużycia bieżnika opony oraz i ogumienie charakter zużycia bieżnika na przednich kołach. Nierównomierne zużycie bieżnika świadczy o nieprawidłowym ustawieniu kół. Z kolei trzeba sprawdzić, czy obrzeża tarcz kół nie są pogięte lub pokaleczone. Po zdjęciu nakładek ozdobnych należy sprawdzić, czy wszystkie śruby mocujące koła są prawidłowo dokręcone. [patrz też: układ smarowania silnika, platinum cars, podnośniki samochodowe ]

Akumulator i rozrusznik najłatwiej jest sprawdzić podczas kilkakrotnego elektryczne  uruchamiania silnika. Jeżeli akumulator ma zmniejszoną pojemność lub jest częściowo zużyty, to będzie coraz wolniej obracał wał korbowy silnika, a jednocześnie włączone światła znacznie przygasną. Zbyt wolne obracanie wału korbowego może być również spowodowane uszkodzeniem rozrusznika. Jeżeli podczas włączania lub wyłączania rozrusznika słychać zgrzyty, świadczy to o uszkodzeniu mechanizmu sprzęgającego rozrusznika.

Nieprawidłowa praca obwodu ładowania jest najczęściej sygnalizowana przez zapalenie się czerwonej lampki, którą steruje przekaźnik. Jest on zwykle tak wyregulowany, że lampka zapala się wówczas, gdy napięcie obniży się ponad połowę napięcia znamionowego.

Następnie trzeba obejrzeć kopułkę aparatu zapłonowego i sprawdzić, czy nie ma pęknięć. Zdjąć ją i sprawdzić luz watka rozdzielacza oraz stan styków i palca rozdzielacza. Przy okazji sprawdzić, czy izolacja przewodów wysokiego napięcia nie jest popękana.
Z kolei należy sprawdzić działanie wszystkich wskaźników i lampek kontrolnych na tablicy rozdzielczej, a także działanie wycieraczki i sygnału dźwiękowego oraz włączników i wyłączników. Konieczne jest również sprawdzenie świateł pozycyjnych, światła hamulcowego, do jazdy wstecz, kierunkowskazów, świateł drogowych i mijania.

Próba drogowa powinna odbyć się po oględzinach zewnętrznych i osłuchaniu silnika na postoju. Umożliwi ona wykrycie ewentualnych niedomagań, których nie można było wykryć na postoju. Jazda próbna powinna odbywać się na przestrzeni kilku kilometrów. Należy wybrać odcinek drogi o różnej nawierzchni (gładka i wyboista) ze wzniesieniami i zakrętami.

Pracę silnika należy sprawdzić podczas jazdy pod obciążeniem, a przede wszystkim łatwość przyspieszania na poszczególnych biegach, łatwość pokonywania wzniesień oraz prędkość maksymalną, np. na drugim lub trzecim biegu. Jeżeli samochód ma słabe przyspieszenie, z trudnością pokonuje wzniesienia i nie osiąga maksymalnej prędkości na odpowiednim biegu, świadczy to o tym, że silnik nie rozwija pełnej mocy. Jadąc należy zwracać uwagę na wskaźnik lub lampkę ciśnienia oleju przy różnych prędkościach obrotowych silnika. Wraz ze wzrostem prędkości obrotowej powinno wzrastać ciśnienie oleju. Lampka kontrolna może zapalać się tylko podczas biegu jałowego, gdy silnik jest znacznie nagrzany. Wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej po kilku kilometrach jazdy powinien wskazywać temperaturę ok. 900C. Przekroczenie temperatury 1000C lub czerwonego pola na wskaźniku świadczy o niedomaganiu układu chłodzenia,

Uncategorized November 6th 2018
Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Powiązane tematy z artykułem: platinum cars poziom paliwa w komorze pływakowej układ smarowania silnika