Uwagi eksploatacyjne

Add comments

Silnik samochodu jest bardzo elastyczny, najelastyczniejszy ze wszystkich aktualnie produkowanych seryjnie na świecie silników o zapłonie samoczynnym. Dzięki temu na 5. biegu samochód można prowadzić już od prędkości 60 km/h bez odczuwalnych szarpnięć w układzie napędowym, co sprzyja oszczędności zużycia paliwa przez samochód. Silnik pracuje cicho, we wnętrzu poziom głośności jest niski.

Przy dużych mrozach w okresie zimowym silnik jest wrażliwy na rodzaj zastosowanego paliwa. Przy użyciu oleju napędowego letniego w temperaturze poniżej — 10 O C silnik może nie pracować z pełną prędkością obrotową. Dlatego zimą należy stosować zimowy olej napędowy lub w razie korzystania z oleju letniego w temperaturze do —1 st. C w celu ochrony przed wydzielaniem się kryształków parafiny należy do oleju napędowego dodać specjalnego płynu (dostępnego za dewizy) zapobiegającego wydzielaniu się parafiny (skuteczny w temperaturze do -1 st. C). [przypisy: przeciski pod drogami, Producent silników elektrycznych w Polsce, Profesjonalna wymiana części w samochodzie ]

Przy rozruchu silnika, zgodnie z instrukcją obsługi, włączenie rozrusznika może nastąpić dopiero po zgaśnięciu lampki sygnalizującej gotowość silnika do rozruchu. Zgaśnięcie tej lampki nie oznacza jednak, że podgrzewacze rozruchowe (świece żarowe) w komorach spalania silnika przestały pracować. Pobierają one nadal prąd z akumulatora, aż do chwili gdy usłyszy się charakterystyczny trzask rozwieranych styków przekaźnika wyłączającego dopływ prądu do nich. Z obserwacji eksploatacyjnych wynika, że warto odczekać jeszcze chwilę do usłyszenia tego trzasku i dopiero włączyć rozrusznik, gdyż obserwuje się wtedy znacznie mniejszy spadek napięcia w instalacji w chwili rozruchu, co sprzyja przedłużeniu trwałości akumulatora. Konstrukcja łożyskowania kół przednich i zawieszenia oraz stosunkowo mały prześwit samochodu wymagają dużej ostrożności przy przejeżdżaniu dziur i nierówności.

Akumulator i całe wyposażenie elektryczne są bardzo sprawne. W zimie nie odczuwa się utrudnień związanych z funkcjonowaniem osprzętu elektrycznego, jeżeli eksploatuje się samochód bez dłuższych przerw.

Zainstalowanie radia w samochodzie, jeżeli nie jest w nie fabrycznie wyposażony, jest kłopotliwe i pracochłonne, gdyż wymaga zdjęcia całej tablicy rozdzielczej.

W sumie jest to samochód trwały, zapewniający przy zachowywaniu terminów obsługowych i właściwej obsłudze odpowiednio długą bezawaryjną eksploatację.

Uncategorized June 16th 2018
Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Powiązane tematy z artykułem: Producent silników elektrycznych w Polsce Profesjonalna wymiana części w samochodzie przeciski pod drogami