Wymiana szczęk hamulców kół tylnych

Add comments

Jeżeli podczas kontroli grubości okładzin ciernych hamulców tylnych stwierdzi się, że jest ona mniejsza niż I .5…2,0 mm, to trzeba wymienić szczęki hamulcowe. W tym celu należy:

unieść tył samochodu i zdjąć koło, zdjąć bęben hamulcowy, odłączyć koniec cięgna hamulca awaryjnego od dźwigni mechanizmu rozpierania szczęk, wyjąć zawleczkę i naciskając na sworzeń mocujacy zdjąć dźwignię mechanizmu rozpierania szczęk. [podobne: deft autka, krotoski cichy używane, skoda używane ]

odłączyć obie sprężyny ściskające szczęki,  zdemontować prowadniki szczęk, wyjąć szczęki oraz płytkę rozpierającą.

Podczas montazu nowych szczęk kolejność czynności jest odwrotna. Należy pamiętać, aby wymienić szczęki obu kół osi tylnej.

Odpowietrzanie układu hamulcowego

iJezell w układzie hamulcowym były wymienione przewody (giętkie lub sztywne), pierścienie uszczelniające lub inne elementy układu hydraulicznego albo pedał stracil swoją „spręzystość” (aby zahamować pojazd trzeba pedał wciskać kilkakrotnie), to nalezy odpowietrzyć układ. Odpowietrzanie wykonują dwie osoby, rozpoczynając od prawego tylnego kola. Przed przystąpieniem do właściwego odpowietrzania należy wzrokowo sprawdzić szczelność wszystkich połączeń i elementów uruchamiających hamulce oraz uzupełnić

ilość płynu hamulcowego w zbiorniku. Podczas odpowietrzania kolejność czynności jest następująca:

— oczyścić z brudu i zanieczyszczeń króciec odpowietrzania i zdjąć z niego kołpak ochronny;

— założyć na króciec jeden koniec przeźroczystego przewodu (drugi koniec przewodu umieścić w przeźroczystym naczyniu częściowo wypełnionym płynem hamulcowym); nacisnąć kilkakrotnie mocno i szybko pedał hamulca i trzymając pedał wciśnięty odkręcić o 1 /2..3/4 obrotu śrubę króćca odpowietrzania; powtarzać zabieg odpowietrzania dopóty, dopóki z przewodu przeźroczystego nie przestaną wydobywać się pęcherzyki powietrza; po zakończeniu odpowietrzania, trzymając pedał wciśnięty, dokręcić śrubę do położenia pierwotnego i zdjąć przewód Przeźroczysty, a następnie założyć kołpak ochronny.

Powyższe czynności należy powtórzyć kolejno przy kole tylnym lewym, przednim lewym oraz przednim prawym odpowietrzając 2. obwód hamulcowy. Następnie należy odpowietrzyć I . obwód hamulcowy, korzystając z dolnych króćców odpowietrzających znajdujących się przy obu przednich kołach (kolejność odpowietrzania I . obwodu—kól przednich — dowolna). Podczas całego procesu odpowietrzania układu hamulcowego trzeba uważać,: aby poziom płynu hamulcowego w zbiorniku nie obniżył się poniżej minimalnego

Uncategorized November 8th 2018
Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Powiązane tematy z artykułem: deft autka krotoski cichy używane skoda używane