Zasady racjonalnej obsługi samochodu

Add comments

Obsługę OZ należy wykonywać przed końcem października, a obsługę Obsługa OL— przed końcem marca, niezależnie od przebiegu wykonanego przez zimowa samochód w okresie zimowym lub letnim. Termin wykonania obsług OZ i OL może być przesunięty, jeżeli warunki atmosferyczne i warunki jazdy samochodem będą tego wymagały.

Przygotowanie samochodu do eksploatacji w okresie zimowym obejmuje następujące czynności:

— Wymianę oleju letniego w misce olejowej silnika. [patrz też: układ smarowania silnika, platinum cars, podnośniki samochodowe ]

— Wymianę oleju letniego w skrzynce biegów i przekładni głównej lub w obudowie zespołu napędowego (napęd zespolony).

— Zlanie z układu chłodzenia wody, przepłukanie układu, sprawdzenie jego szczelności i napełnienie płynem o obniżonej temperaturze krzepnięcia. W zamkniętym układzie chłodzenia płyn należy wymieniać co dwa lata.

— Wyregulowanie i niewielkie zwiększenie prędkości obrotowej biegu jałowego silnika.

W filtrze powietrza zaopatrzonym w przesłonę króćca zasysającego powietrze — zamknięcie dopływu świeżego powietrza i otwarcie wlotu powietrza nagrzanego.

— Napełnienie zbiornika spryskiwacza przedniej szyby oraz ewentualnie tylnej szyby i reflektorów płynem niezamarzającym.

— Przygotowanie opon błotno-śniegowych (np. typu M+S) oraz pokrowca na wlot chłodnicy.

— Dokładne umycie nadwozia i podwozia w celu łatwiejszego wykrycia ewentualnych uszkodzeń lakieru lub farby ochronnej. Wszelkie odpryski lub zadrapania należy pokryć lakierem lub farbą ochronna.

— Pokrycie części chromowanych i listew ozdobnych specjalną farbą ochronną, lakierem bezbarwnym lub wazeliną techniczną.

— Pokrycie uszczelek drzwi i pokrywy bagażnika gliceryną techniczna w celu zabezpieczenia ich przed przymarzaniem.

— Sprawdzenie stanu akumulatora, a w razie potrzeby naładowanie go do pełnej pojemności, zabezpieczenie przed mrozem, oczyszczenie końcówek i zacisków, wytarcie ich do sucha, natłuszczenie wazeliną techniczną i mocne dokręcenie.
— Sprawdzenie sprawności i ewentualne odpowiednie ustawienie styków regulatora prądnicy lub alternatora, pamiętając o zwiększonym poborze prądu w okresie zimowym.

— Sprawdzenie i wyregulowanie układu zapłonowego — rozdzielacza zapłonu (styki), świec zapłonowych (odstęp) i przewodów (prawidłowa izolacja, czyste końcówki) oraz sprawdzenie rozrusznika, gdyż sprawność tych układów jest szczególnie ważna w okresie zimowym.

— Wpuszczenie kilku kropli roztworu koloidalnego grafitu lub nasmarowanie czystym grafitem zamków drzwi, bagażnika i pokrywy silnika.

Po wykonaniu wszystkich wymienionych czynności wskazane jest odbycie jazdy próbnej w celu sprawdzenia prawidłowości działania wszystkich zespołów i mechanizmów samochodu, a także jego osiągów oraz zużycia paliwa i oleju.

Uncategorized September 12th 2018
Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Powiązane tematy z artykułem: platinum cars poziom paliwa w komorze pływakowej układ smarowania silnika