Obsługę OZ należy wykonywać przed końcem października, a obsługę Obsługa OL— przed końcem marca, niezależnie od przebiegu wykonanego przez zimowa samochód w okresie zimowym lub letnim. Termin wykonania obsług OZ i OL może być przesunięty, jeżeli warunki atmosferyczne i warunki jazdy samochodem będą tego wymagały.
Przygotowanie samochodu do eksploatacji w okresie zimowym obejmuje następujące czynności:
— Wymianę oleju letniego w misce olejowej silnika. [patrz też: układ smarowania silnika, motoallegro samochody osobowe, podnośniki samochodowe ]
— Wymianę oleju letniego w skrzynce biegów i przekładni głównej lub w obudowie zespołu napędowego (napęd zespolony).
— Zlanie z układu chłodzenia wody, przepłukanie układu, sprawdzenie jego szczelności i napełnienie płynem o obniżonej temperaturze krzepnięcia. W zamkniętym układzie chłodzenia płyn należy wymieniać co dwa lata.
— Wyregulowanie i niewielkie zwiększenie prędkości obrotowej biegu jałowego silnika.
W filtrze powietrza zaopatrzonym w przesłonę króćca zasysającego powietrze — zamknięcie dopływu świeżego powietrza i otwarcie wlotu powietrza nagrzanego.
— Napełnienie zbiornika spryskiwacza przedniej szyby oraz ewentualnie tylnej szyby i reflektorów płynem niezamarzającym.
— Przygotowanie opon błotno-śniegowych (np. typu M+S) oraz pokrowca na wlot chłodnicy.
— Dokładne umycie nadwozia i podwozia w celu łatwiejszego wykrycia ewentualnych uszkodzeń lakieru lub farby ochronnej. Wszelkie odpryski lub zadrapania należy pokryć lakierem lub farbą ochronna.
— Pokrycie części chromowanych i listew ozdobnych specjalną farbą ochronną, lakierem bezbarwnym lub wazeliną techniczną.
— Pokrycie uszczelek drzwi i pokrywy bagażnika gliceryną techniczna w celu zabezpieczenia ich przed przymarzaniem.
— Sprawdzenie stanu akumulatora, a w razie potrzeby naładowanie go do pełnej pojemności, zabezpieczenie przed mrozem, oczyszczenie końcówek i zacisków, wytarcie ich do sucha, natłuszczenie wazeliną techniczną i mocne dokręcenie.
— Sprawdzenie sprawności i ewentualne odpowiednie ustawienie styków regulatora prądnicy lub alternatora, pamiętając o zwiększonym poborze prądu w okresie zimowym.
— Sprawdzenie i wyregulowanie układu zapłonowego — rozdzielacza zapłonu (styki), świec zapłonowych (odstęp) i przewodów (prawidłowa izolacja, czyste końcówki) oraz sprawdzenie rozrusznika, gdyż sprawność tych układów jest szczególnie ważna w okresie zimowym.
— Wpuszczenie kilku kropli roztworu koloidalnego grafitu lub nasmarowanie czystym grafitem zamków drzwi, bagażnika i pokrywy silnika.
Po wykonaniu wszystkich wymienionych czynności wskazane jest odbycie jazdy próbnej w celu sprawdzenia prawidłowości działania wszystkich zespołów i mechanizmów samochodu, a także jego osiągów oraz zużycia paliwa i oleju.
Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.
Powiązane tematy z artykułem: motoallegro samochody osobowe poziom paliwa w komorze pływakowej układ smarowania silnika